Защо лидерът е винаги виновен? Кой е отговорен за екипната работа?
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
26 Юли 2016
Ако някой Ви попита кой е отговорен за екипната работа, какво ще му кажете? Повечето ще посочат ръкводния кадър - лидера. Въпреки че това е приемлив отговор, той не е пълен.
Вярно е, че лидерите носят важна отговорност за наемането на хората в екипа, имат главна роля в изграждането на доверие между колегите в него, за изграждане на визията и оценяване на представянето на всеки. Членовете на колектива, обаче, имат също толкова важни роли за успешната екипна работа, колкото и техният ръководител.
Мислете за екипа като за оркестър. Диригентът може да определи очакванията и да дава насоки по време на репетицията и изпълнението, но той не може да седи едновременно при всички музиканти, за да ги накара да свирят по начина, който той изисква. Диригентът насочва, но музикантите свирят.
Въпреки че глобалната оценка за екипа пада на плещите на лидера, често оценяването на членовете на екипа не е достатъчно. В определен момент всеки от екипа трябва да даде своя принос за постигането на синергия.
В най-добрите екипи лидерите не трябва да вършат толкова много работа по стиковането на екипа, защото хората в този екип изпитват страст към работат си. А защото изпитват такава страст, те са заинтересовани силно от реализиране на поставените цели.
Членовете на подобни екипи не позволяват колегите им да се провалят. Няма да допуснат и среднистко качество на свършената работа. Те искат да успеят заедно.
Членовете на подобни екипи не позволяват колегите им да се провалят. Няма да допуснат и среднистко качество на свършената работа. Те искат да успеят заедно.
Лидерите трябва да постави рамката, която да помогне на служителите му да успее, но след това е критично важно всеки член на екипа да съдейства на воденето му отвътре.
Те трябва да си задават следните въпроси:
1. Търся ли начини да помагам на колегите си? Какво мога да направя, за да им съдействам да се справят по-добре?
2. Позитивно ли се отнасям с колегите си? Имам ли достатъчно принос за добрия морал на екипа или му вредя, като се оплаквам и критикувам?
3. Понасям ли повече от своя дял от отговорности, възложени на екипа? В тежест ли съм на колегите си или съм от най-добре справящите се?
4. Изпитвам ли страст към екипната ни работа и това, което се опитва да постигне? Или основно съм концентриран върху моите собствени цели и постижения?
5. Достатъчно ли съм загрижен за екипа си и към обратната връзка от колегите ми - и позитивната, и негативната? Или предпочитам да пазя за себе си информацията, която би била в интерес на колектива?
6. Скромен ли съм? Използвам ли съветите на колегите си за подобряване на работата си? Хваля ли добрата работа на колегите ми, когато го заслужават?
7. Щедър ли съм? Отделям ли време за споделяне на знания и идеи, които биха били в полза на екипа?
8. Държа ли на думата си? Когато обещая нещо на колега, изпълнявам ли обещанието си?
Ако отговора на някой от тези въпроси е негативен, всеки член на екипа трябва да се поинтересува какво може да промени в начина си на работа и държание, за да подобри статуквото.
Още по темата: 7 начина да създадете хармония в офиса
Помислете: какъв би бил Вашият екип, ако всички въпроси получаваха позитивен отговор?
източник: teamworkandleadership.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Екип
01Дек2017
Как да се справите с негативния колега, който непрекъснато се оплаква
от PortalTRZnormativi.bg
01 Дек 2017
04Авг2017
3 случая, при които да кажете "Не" на работа без да се чувствате виновни
от PortalTRZnormativi.bg
04 Авг 2017
03Авг2017
4 начина, по които си вредите, като не търсите помощ на работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Авг 2017
02Февр2017
Какво да направите, ако Ваш колега се държи така, сякаш Ви е шеф
от PortalTRZnormativi.bg
02 Февр 2017