Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Законодателни промени за защитата на българските работници, командировани в ЕС

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Министерството на труда и социалната политика дава предложение за изменения в КТ, с които се разширява възможността за защита правата на българските работници и служители, които са командировани в рамките на предоставянето на услуги в ЕС. В предложението, въвеждащо изисквания на европейски директиви, се уреждат случаите на командироване и изпращане от България в друга държава-членка на ЕС, или в страна – член на Европейското икономическо пространство, както и на командироването или изпращането на работници от тези страни в нашата.
    В законопроекта изрично е предвидено, че командироване или изпращане в рамките на предоставяне на услуги, е възможно единствено при условие, че съществува трудово правоотношение между предприятието и работника или служителя за целия период на командироването или изпращането.
    Въвежда се също изискване работодателите да осигурят на българските командировани работници и служители най-малко същите минимални условия на труд, каквито са установени за работниците и служителите, изпълняващи същата или сходна работа в приемащата държава. Минималните изискванията са по отношение на максималната продължителност на работата и минималната продължителност на почивката, минимален брой платени почивни дни, минимални ставки на заплащане, включително и тези за извънреден труд. Задължителните правила включват още условия за предлагане на работници за наемане на работа, в частност от предприятия за временна работа, изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работното място, защитни мерки при наемане на работа на бременни жени или родилки, деца и младежи, равно третиране на мъжете и жените и недопускане на дискриминация.
     
    Предвижда се условията и редът за командироване или изпращане да бъдат определени посредством наредба на Министерския съвет.
     
    Предлага се премахване на съществуващото в чл. 121, ал. 3 от КТ изискване страните да уговарят поне същите минимални условия на работа като тези в приемащата държава само когато командироването е за над 30 календарни дни. Съгласно промените страните ще уговарят поне същите минимални условия, независимо от продължителността на командировката. С премахването на понастоящем съществуващото изискване се увеличава и обхвата на социална закрила на командированите работници и служители.
    С изменение в ЗДДФЛ се предлага платените от работодателя разходи за транспорт и настаняване да бъдат изключени от облагаемия доход на командированите работници или служители. Промяната се предлага във връзка с уеднаквяване на данъчния режим при командироване на работници и служители по реда на чл. 121, ал. 1 от КТ и при командироване или изпращане в рамките на предоставяне на услуги.

    С предложението се въвеждат разпоредби, уреждащи възможността на работници или служители, които са командировани или изпратени в България, да предявяват искове срещу работодателя си в случаите, когато са претърпели вреди, заради неспазване на минималните условията на работа, предвидени в чл. 121а, ал. 5 от КТ. Исковете ще могат да се предявяват и след прекратяване на трудовото правоотношение.
     
    Въвежда се също солидарна отговорност при веригите от доставчици на услуги, между изпълнителя и подизпълнителя за всички неизплатени заплати на командированите или изпратените работници и служители. Ако възникне спор, тези искове са подсъдни на съда по мястото, където работникът или служителят полага труда.
     
    Предвижда се и закрила за работниците или служителите, предявили иск поради неспазване на минималните условия на работа. Те ще бъдат защитени от всякакъв тип неблагоприятно третиране на това основание от страна на техния работодател. Дава се също възможност на синдикалните организации и поделенията им, по искане на командированите или изпратените работници или служители, да ги представляват в качеството си на пълномощници пред съда.
     
    източник: mlsp.government.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x