Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Уволняването на служител е трудна задача, но е едно от най-важните неща, които менижърът трябва да върши

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Едно от най-трудните неща, които един мениджър се налага да прави, е да уволни някого.
     
    Неприятно е. Колкото и пъти да го правите, няма да стане по-лесно. Това обаче не променя факта, че уволняването е крайната, но особено ключова мярка, която трябва да се предприеме, когато даден служител пречи на работата на екипа и не подобрява представянето си независимо от съдействието и забележките.
     
    Знак за неефективно управление на кадрите е, когато ръководителят избягва да освободи недобре представящия се кадър, още по-лошо е, ако му оказва подкрепа, като поставя допълнителен служител, който да изпълнява изоставащите задължения.
    По този начин на неуспех се обрича не само непродуктивния, но и служителят, който му помага. Това е нечестно и за двете страни: непродуктивния служител би бил по-полезен и щастлив на друга длъжност, а неговия помощник няма да бъде "дърпан назад", ако работи самостоятелно или по други задачи.
     
    Често проблемът с уволненията се среща при младите мениджъри, които бързо са се издигнали до ръководна позиция, за която не са готови. За да се предпази организацията от вредите на запазването на нови кадри под ръководството на млади мениджъри, тя трябва внимателно да подготвя младите си мениджъри за новите им позиции.
     
    Особено важно е ръководителите да се освободят от чувството си за вина при освобождаване на кадри, защото именно това често се оказва спънка пред решителните навременни действия. Ако все пак държите да съдействате на своите кадри в кариерното им развитие, дори и те да не се представят добре конкретно във Вашия отдел, по-скоро ги насочете към позиции във Вашата или други фирми, където биха били полезни. Така и те ще се чувстват по-удовлетворени от работата си.
     
    източник: businessinsider.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x