Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Удостоверение А1 и осигуряване за управител по ДУК в българска фирма, чийто център на жизнен интерес е Унгария

    Аспасия Петкова Отговор, предоставен от
    Аспасия Петкова
    Въпрос: Наш клиент, чуждестранно физическо лице, е роден в Канада, но има право на продължително пребиваване за срок от 5 години в Унгария. Очаква се въпросното разрешение за пребиваване да бъде продължено в бъдеще или да бъде трансформирано в постоянно. Женен е за унгарка, семейството му (вкл. децата) и постоянното му жилище са на територията на Унгария и според нас безспорно центърът на жизнени интереси на лицето е установен в тази страна. Клиентът извършва услуги в областта на ИТ и получава всички свои доходи по банков път в Унгария, като заплаща и всички дължими според местното законодателство данъци. В момента клиентът предстои да придобие 100% от дружествените дялове на търговско дружество в България с основен предмет на дейност в областта на ИТ. Дружеството е надлежно регистрирано в България според изискванията на Търговския закон, осъществява дейност от 4 години, разполага с екип от програмисти и офис под наем, като заплаща всички дължими данъчни и осигурителни задължения, свързани с дейността му. След придобиването на въпросното дружество клиентът, в качеството му на физическо лице, ще сключи договор за управление и контрол (ДУК) и същият ще бъде както едноличен собственик на капитала, така и управител на въпросното дружество, за което ще получава съответното месечно възнаграждение. Същото ще се изплаща регулярно по банков път. Като допълнение клиентът, в качеството му на физическо лице е възможно да подписва и отделни граждански договори с дружеството в случаите, в които ще се налага да извършва конкретни задания в областта на ИТ, различни от задълженията му по управление на дружеството и за които ще получава съответното възнаграждение по банков път. Клиентът ще извършва само въпросните ИТ услуги в България, които ще формират 100% от неговия доход. Тоест същият няма да извършва каквато и да било дейност в Унгария или на територията на която и да било друга страна в или извън ЕС. Спецификата на услугите (ИТ) не изискват постоянното физическо присъствие на лицето на територията на България, тъй като същите на практика могат да се извършват от разстояние от буквално всяка точка на света. Въпреки това очакванията са лицето да пътува до България регулярно (2-3 пъти всеки месец). Предвид споделеното, за нас е безспорно, че лицето ще облага своя световен доход в Унгария, където е установен центърът му на жизнени интереси и където според нас лицето е местно за данъчни цели. В тази връзка евентуално ще се прилагат и разпоредбите на съответната СИДДО, сключена между България и Унгария. След като се запознахме със съответните регламенти на ЕС за нас, на този етап остава неясен въпросът относно приложимото законодателство в сферата на социалната сигурност. Предвид всичко споделено по-горе въпросите ми са следните: 1. Търговското дружество в България, в качеството му на работодател на клиента, ще бъде ли задължено да удържа и внася осигурителни вноски в България на лицето и какви? 2. В случай, че търговското дружество в България внася осигуровки в България, възможно ли е клиентът в качеството му на физическо лице да получи от НАП Удостоверение А1 или друг еквивалентен документ, който да потвърди, че приложимото законодателство в сферата на социалната сигурност е българското и който документ ще послужи пред съответните социално-осигурителни власти в Унгария? 3. Каква е процедурата, документите и сроковете за получаване на Удостоверение А1 или друг еквивалентен документ от НАП от клиента в качеството му на физическо лице? 4. Кога следва да бъде задействана процедурата за получаване на Удостоверение А1 или друг еквивалентен документ от НАП? Тоест необходимо ли е да мине някакъв конкретен период, в който да са били внасяни осигурителни вноски в България, за да може лицето да кандидатства за получаване на Удостоверение А1 или друг еквивалентен документ от НАП?

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители.

    Натиснете тук за да се регистрирате в portaltrznormativi.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство
    x