Страхотен служител напуска... Как да се справите?
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
20 Май 2016
Прекрасно е да имате компетентни, мотивирани, амбициозни служители, които да работят с хъс и желание. Дори и да са няколко в цялата фирма. Дори и тази фирма да не надхвърля 10 души персонал.
Има обаче едно неизбежно нещо, с което ще се сблъскате, ръководейки своя екип. Става дума за раздялата с качествен кадър. Точно както искате Вашите служители да се адаптират към промяната, така трябва да го направите и Вие.
Ето как:
1. Слушайте, без да се отдавате на предразсъдъци и да се гневите.
Много е важно да приемете фактите: служителят Ви напуска. Можете да седите срещу него, опитвайки се да го убедите да не напуска, да предлагате по-високо възнаграждение или повече нефинансови придобивки на работа... Окончателното решение обаче си е окончателно. Приемете го за такова и внимавайте да не го счетете за лично. Не се дръжте като егоист и не създавайте конфликт с някого, когото уважавате. Не забравяйте, че колелото се върти и може отново да ръководите същия човек.
2. Поемете удара.
След като изслушате служителя си, не бързайте да защитавате фирмата си и служебната позиция, която сте предложили на този кадър. Няма да си помогнете, ако се опитвате да го накарате да се чувства виновен. Дори и при такова положение, той няма да остане на работа. Ако и реши да го направи, няма да е задълго и само ще отложите неприятната ситуация. Постарайте се да проявите разбиране и да позволите и на двете страни да продължат по своя път.
3. Помнете човечността си.
Естествено е да Ви е тъжно, когато се разделяте с някого, когото уважавате и на когото сте разчитали. Но, съгласете се, по-добре е да не давате воля на недоволството или негативните си чувства. Така ще можете да запазите добрите си отношения с напускащия служител. Помислете как Вие бихте искали да се отнесат с Вас, ако някога решите да напуснете.
Никак не е лесно да загубите член на екипа си, но трябва да се научите да го приемате. Добра идея е да съставите процедура, с която да улесните и себе си, и служителите, които желаят да потърсят реализация другаде. По този начин ще изпращате хората с усмивка и, ако някога променят мнението си, ще имат всички основания да се върнат.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017