Работохлизмът е заплаха, която се маскира като отдаденост на работата
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
26 Окт 2016
Усилената работа е нещо прекрасно. Прекалената ѝ отдаденост - не.
Не допускайте грешката да мислите, че служителите Ви, които не мислят за друго, освен работа, са най-добрите Ви кадри. Защото работохолизмът има несъмнено вредно влияние както върху кадрите, а така и върху организацията.
Ето как той оказва негативното си въздействие:
Културата на вечна достъпност.
Развитието на техологиите направи служителите достъпни отвсякъде. Четене на имейли, бързи редакции по някой сайт, публикации в социалните мрежи - всичко това може да се свърши не просто от вкъщи, ами отвсякъде - благодарение на мобилните устройтва. Това обаче води до изтощение и повишени нива на стрес. И двете от тях - влияещи много зле върху мотивацията, креативността и продуктивността на кадрите
Проблеми със здравето.
Колкото по-изморени са членовете на персонала, толкова по-често се разболяват. До какво води това? До болнични, а те пък водят до по-голям товар върху здравите за момента служители, с което пък се подкопава тяхното здраве.
Изморените служители не вършат добра работа.
Разликата между работенето в продължение на 40 часа и работенето в продължение на 55 и повече часа се вижда в качеството на работата. Колкото по-дълги са работните часове, толкова по-малко качествена е почивката на служителите. Изморените служители са по-малко концентрирани и допускат повече грешки.
Дългите работни часове не носят значителни ползи.
Не може да се каже каква е разликата между извънредно работещите служители и колегите им, които се трудят по 8 часа на ден. Надали и Вие самите знаете дали най-производителния Ви кадър работи 70 или 40 часа седмично. Нито дали дългите работни часове не са само демонстрация на заетост, която цели да Ви впечатли. Ето защо трябва да се стремите да увеличаванте на продуктивността, вместо продължителността на работния ден.
Още по темата: 100-годишният метод, който ще увеличи продуктивността Ви
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
14Септ2017
5 начина да създадете успешна стажантска програма
от PortalTRZnormativi.bg
14 Септ 2017
12Септ2017
3 съвета за ръководене на служители в труден период за фирмата
от PortalTRZnormativi.bg
12 Септ 2017