Работодателите с възможност да въвеждат гъвкаво работно време и дистанционен труд като предпазна мярка
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
13 Март 2020
Гъвкавo работно време и дистанционен труд могат да се въвеждат като предпазна мярка за заетите лица срещу разпространение на COVID-19. Тези мерки се нареждат сред препоръките за организиране на работата, които социалното министерство е изпратило до национално представителните работодателски организации.
С оглед да защитят здравето на служителите, фирмите могат да обособят всички свободни помещения в нови работни места и да отделят работни станции, като поставят вътрешни прегради. Препоръчително е още събранията, конференциитете, семинаритете и обученията да се отложат или организират посредством онлайн платформи. Променливото работно време може да бъде съчетано с дистанционен труд, с което се избягва струпването на служители, но без прекъсване на ефективния работен процес.
За организиране на надомна работа, работодателите следва да създадат условия за възлагане и отчитане на труда, както и да осигурят оборудване. Особено внимание е нужно да се отдели на лицата с увреждания.
Необходимо е още редовно да се провеждат инструктажи, да се предоставвят предпазни средства (лични и колективни), както и помещенията да се дезинфекцират.
Работниците с болничен лист за поставяне под карантина не бива да бъдат допускани до техните работни места.
Пълните препоръки на министерството изтеглете тук >>>
източник: mlsp.government.bg
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!