Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Психическата умора и влиянието й върху работата Ви

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Служителите, които нямат добър баланс между работа и личен живот са подложени на по-високи нива на психическа умора, което води до нервност, избухвания, понякога и до лошо отношение към колеги и семество, сочат скорошни проучвания.
     
    Изследването показва, че служителите, които имат служебни и семейни конфликти по едно и също време, често проявяват агресия и нападателно отношение.
     
    Като част от проучването са били изследвани 125-ма служителите на 5 компании, ориентирани към информационните технологии. В резултат е открито, че когато семейният живот е в конфликт със служебният (например, когато се налага пропускане на важна среща заради болно дете), служителите се оказват по-изтощени, което ги прави и по-агресивни.
     
    Начинът да се коригира това отношение е да се постави такъв мениджмънт, който да проявява разбиране. Ако той е наясно с личните проблеми на служителя и е склонен да прояви търпение в конкретната ситуация, той намалява психическото натоварване за служителя. Така вместо служителят да влошава поведението си, той има възможност да реши личния си проблем и да продължи да работи без да създава конфликтни ситуации.
     
    Тъй като толерантните шефове имат позитивен ефект, е препоръчително ръководните кадри да се тренират в проявяване именно на толерантност и разбиране към своите подчинени. По този начин се създава и работна среда, която имитира семейната и генерира по-голяма ангажираност и мотивация.
     
    Не става дума служителят да допуска волности от страна на екипа си, но не може да очаква да получи незабавен отговор, ако изпрати имейл в 11 часа през нощта.
     
    Разбира се, отговорността за контрол над конфликтите на работното място лежи и у самите служители. Добра идея е те да свикнат да се разтоварват от напрежението, като сменят обстановката например. Просто нещо като обед на различно място от служебното, води до много положителен ефект върху нивата на изтощение на служителите.
     
    Важното е обаче да не се позволява на психическата умора да се натрупва, защото ефектите й се мултиплицират прогресивно.
     
    източник: businessnewsdaily.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x