Проблемен член на екипа? Задайте си тези 5 въпроса преди да вземете мерки!
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
19 Ян 2016
Светът на бизнеса е суров. Много фирми стартират, малко фирми оцеляват. Да работите с хора, с които се разбирате добре, не е достатъчно, за да реализирате нужната продуктивност. А една или няколко "гнили ябълки" в "кошницата" на екипа Ви може да направи задачата още по-сложна.
Един проблемен кадър може да доведе до сериозни проблеми за целия колектив. Няма компания, чийто процес по наемане да е защитен от грешки. Можете да накарате кандидатите да попълнят десетки тестове, да ги преведете през 9 кръга от интервюта и пак в последствие наетият служител да се окаже неподходящ.
Да речем, че вече имате в екипа си негативен служител. Ето какво да обмислите, когато преценявате как да се справяте с него:
1. Това поведение случайно ли е или е присъщо за служителя?
Случва се на всеки да има лоши дни от време на време. Ако самият Ви служител има тежък личен период или затруднения в друга сфера, е най-добре да окажете подкрепа. Но ако "лошите дни" на служителя Ви се проявяват прекалено редовно, то вече имате проблем. Следователно, е време за сериозен разговор.
Посочете на служителя какво в поведението му сте забелязали - негативни коментари, имейли или език на тялото - и работете с него за усвояването на по-продуктивен начин, по който да се освобождава от натрупаните негативни емоции.
2. Дали всичко не произлиза от проблеми в комуникацията?
Дали лошите служители се появяват по-скоро като модел, вместо като инцидентни случаи? Ако нещата стоят така, вероятно проблемът не е индивидуален, а по-голям. Възможно е самата Ви организация да се ръководи от култура на негативизъм.
Запомнете, поведението - както много други неща - е заразно. Негативното отношение може да се разнесе в цялата организация и да продължи, докато не вземете сериозно решение да го спрете. Време е да разговаряте с всички лидери и ключови ръководители, за да се уверите, че те дават подходящ пример на подчинените си. Ако проблемът е организационен, самите лидери може да дават погрешни знаци.
3. Кой е подходящият тон, който трябва да имат разговорите Ви с негативния служител?
Винаги имайте предвид 2 важни аспекта на подхода към такива кадри. Бъдете директни, но не се конфронтирайте. Когато поставите някого в стресова ситуация - каквато е разговорът за негативното поведение, най-вероятно той ще заеме отбранителна позиция. Знаейки това, ще имате по-добра възможност да бъдете разбрани правилно, ако поддържате учтив тон. Същевременно не трябва да шикалкавите. Посочете причините да изразите загриженост ясно, за да няма недоразумения.
4. Как да започнете разговора.
Когато някой се държи негативно, най-вероятно става дума за недоволен служител. Ключовият проблем тук е защо? Преди да разговаряте с този служител за поведението му, говорете за удовлетворението му от работата. Един обикновен въпрос би бил полезен: Как се чувстваш тук? Работата отговаря ли на очакванията ти? Ако не, какво не ти харесва? При какви условия мислиш, че ще се чувстваш добре тук?
Преди да започнете работа по коригиране на поведението на конкретния кадър, е важно да знаете дали той иска да работи в компанията. Ако не иска, нищо няма да промени поведението му.
5. Кога трябва да се разделите с този служител?
За съжаление, не всеки член на екипа е подходящ за него. След като сте провели тежкия разговор за поведението му и сте му дали време да се коригира, служителят може и да не се промени. Ако прогрес липсва, трябва да се разделите.
Принципно, това трябва да бъде в полза и на двете страни. Екипът Ви ще е наясно защо сте взели това решение и ще го оцени. В крайна сметка, кадърът, който сте освободили, трябва да си вземе бележка за негативите от поведението си и така да започне на чисто някъде другаде. Ако запазите добрия тон с този служител, бъдете директни и му дадете възможност да се поправи, можете да го освободите с чиста съвест, ако той не се промени.
За да създадете печеливша организация, всички нейни служители - от най-високото до най-ниското ниво - трябва да имат подходящите поведение и умения. Понякога се налага да се вземат сериозни мерки, за да се поддържа именно това статукво. Но от начина, по който ги прилагате, до голяма степен ще зависи и успехът Ви.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Екип
01Дек2017
Как да се справите с негативния колега, който непрекъснато се оплаква
от PortalTRZnormativi.bg
01 Дек 2017
04Авг2017
3 случая, при които да кажете "Не" на работа без да се чувствате виновни
от PortalTRZnormativi.bg
04 Авг 2017
03Авг2017
4 начина, по които си вредите, като не търсите помощ на работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Авг 2017
02Февр2017
Какво да направите, ако Ваш колега се държи така, сякаш Ви е шеф
от PortalTRZnormativi.bg
02 Февр 2017