Осигуряване и командироване на международни шофьори от българска фирма, 80% собственост на холандска фирма
Отговор, предоставен от
Красимира Гергева Екперт
Красимира Гергева Екперт
на 13 Дек 2018
Въпрос:
БГ фирма А, собственост на 80% на холандска фирма В, извършва транспортна дейност. Във фирмата има назначени 26-ма международни шофьори от които:
- 1 шофьор кара камион, собственост на БГ фирма А, и извършва международен транспорт със заповед за командировка;
- 5 шофьори карат наети камиони, собственост на БГ фирма Б, която е 100% собственост на холандска фирма В и извършват собствен транспорт /превозват сцени собственост на групата/за фирмата майка и фирми от групата;
- 20 шофьори карат камиони, собственост на фирми от групата на майката холандска фирма В, и извършват собствен транспорт /превозват сцени собственост на групата/.
Въпросите са:
1. Изисква ли се лиценз на БГ фирма А за извършване на собствен транспорт?
2. Правилно ли е БГ шофьорите с БГ камиони да се осигуряват на брутна заплата 1500 лева плюс командировъчни до 54 евро на ден, тъй като не извършват каботажи?
3. БГ шофьорите с чужди камиони се командироват по чл. 121а от КТ и се осигуряват на праговете съгласно държавата, в която шофират. Тъй като камионът не е собственост на БГ фирмата, дали попадаме в обхвата на чл. 121а от КТ?
4. Дали фактът, че БГ шофьор управлява чужд камион, би се третирал като отдаване на шофьор под наем или не, тъй като камионът е собственост на фирми от групата от ЕС?
5. Възможно ли е БГ фирмата А в един момент да се окаже, че извършва дейност с място извън България, тъй като по-голяма част от шофьорите извършват собствен транспорт в ЕС /шофьорите преминават през няколко държави основно в ЕС/?
- 1 шофьор кара камион, собственост на БГ фирма А, и извършва международен транспорт със заповед за командировка;
- 5 шофьори карат наети камиони, собственост на БГ фирма Б, която е 100% собственост на холандска фирма В и извършват собствен транспорт /превозват сцени собственост на групата/за фирмата майка и фирми от групата;
- 20 шофьори карат камиони, собственост на фирми от групата на майката холандска фирма В, и извършват собствен транспорт /превозват сцени собственост на групата/.
Въпросите са:
1. Изисква ли се лиценз на БГ фирма А за извършване на собствен транспорт?
2. Правилно ли е БГ шофьорите с БГ камиони да се осигуряват на брутна заплата 1500 лева плюс командировъчни до 54 евро на ден, тъй като не извършват каботажи?
3. БГ шофьорите с чужди камиони се командироват по чл. 121а от КТ и се осигуряват на праговете съгласно държавата, в която шофират. Тъй като камионът не е собственост на БГ фирмата, дали попадаме в обхвата на чл. 121а от КТ?
4. Дали фактът, че БГ шофьор управлява чужд камион, би се третирал като отдаване на шофьор под наем или не, тъй като камионът е собственост на фирми от групата от ЕС?
5. Възможно ли е БГ фирмата А в един момент да се окаже, че извършва дейност с място извън България, тъй като по-голяма част от шофьорите извършват собствен транспорт в ЕС /шофьорите преминават през няколко държави основно в ЕС/?
Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
Осигуряване и командироване на международни шофьори от българска фирма, 80% собственост на холандска фирма
Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук за да се регистрирате в portaltrznormativi.bg.
Влизане в акаунта
Защо да се регистрирам?
- експерти на Ваше разоложение 24/7/365
- база данни с новини, отговори, анализи
- на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Командировки
09Дек2024
Командироване на служители в турско дружество за работа в България
от проф. д-р Любка Ценова
на 09 Дек 2024
21Ноем2024
Може ли служител да се откаже от полагащите му се дневни командировъчни пари
от доц. д-р Андрей Александров
на 21 Ноем 2024
12Юли2024
Командироване на съдружник в българско дружество за сезонна работа в Германия
от проф. д-р Любка Ценова
на 12 Юли 2024