Най-добрият начин да награждавате служителите си
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
25 Окт 2015
Всяка фирма се нуждае от стратегия за награждаване на служителите, които се справят блестящо с работата си. Тази стратегия трябва да покрива четири сфери: компенсации, ползи, признание и признателност. Проблемът със системите за награждаване в повечето фирми е следния: те пропускат един или повече от тези елементи (обикновено признанието и/или признателността), а елементите, които използват, всъщност не са използвани по оптимален начин.
Една добра система за награждаване на постиженията по принцип търси два типа служителско служебно представяне и поведение. Представянето е по-лесно за оценяване, защото резултатира директно в добре изпълнени задачи и постигнати поставени цели. Например, можете да разпознаете най-добрите си продавачи по приходите, които сте получили от работата на всеки от тях.
Оценяването на специфичното поведение, което оказва добро влияние на компанията Ви, е доста по-трудно. Но можете да се справите, ако си зададете следните въпроси: "За какво давам на служителите си компенсации?" и "Какво поведение искам да наградя?". Например компенсирате ли служителите си за по-ранно идване на работа и оставане след работно време или пък за предложения как да подобрите ефективността на работата в конкретния отдел? С други думи, компенсирате ли служителите си за иновиране и по-дълги часове на работа? Очевидно има съществена разлика между двете.
Първата стъпка е да определите поведението, което е важно за фирмата Ви. Сред неговите проявления може да се откриват изграждането на стабилни отношения с клиентите, подпомагане на колеги, съдействие по проекти, за които не отговарят и т.н.
Когато ръководителите мислят за система за награждаване, обикновено поставят компенсациите на първо място. Не че е погрешно, защото малко хора имат желание да работят безплатно. Но правилната стратегия би била тази, която дава компенсации за работа, свързана с постигането на целите на фирмата за определения период. Добра идея би било да награждавате дългосрочно онези ключови служители, които имат най-голям принос за това.
Ползите са друг тип награда, включена в стратегията за награждаване, която служителите със сигурност забелязват и оценяват.
Това обаче не означава, че трябва да неглижирате важността на признанието и признателността. Тези два елемента рядко получават нужното внимание, въпреки че са много важни и всъщност не струват нищо на компаниите. Те имат силата да мотивират служителите ефективно и затова трябва да се влагат в употреба надлежно.
Признанието означава да отличите даден служител от останалите, поради постиженията, които има той. Признателността пък се изразява в благодарността, която получават именно тези постижения. Най-добрият начин да признаете и да покажете признателност, са личният пример и публичността.
Сега знаете какво да включите в системата си от награди. Време е да я изградите, включвайки и четирите важни аспекта и създавайки я в унисон със своите бизнес цели, мисия и визия.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Оценка на служители
05Февр2021
Защо да оценявате служителите си и как това да става по-лесно
от PortalTRZnormativi.bg
05 Февр 2021
19Юли2015
4 въпроса, които да си зададете преди да уволните даден служител
от PortalTRZnormativi.bg
19 Юли 2015