Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Най-добрият начин да награждавате служителите си

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Всяка фирма се нуждае от стратегия за награждаване на служителите, които се справят блестящо с работата  си. Тази стратегия трябва да покрива четири сфери: компенсации, ползи, признание и признателност. Проблемът със системите за награждаване в повечето фирми е следния: те пропускат един или повече от тези елементи (обикновено признанието и/или признателността), а елементите, които използват, всъщност не са използвани по оптимален начин.
     
    Една добра система за награждаване на постиженията по принцип търси два типа служителско служебно представяне и поведение. Представянето е по-лесно за оценяване, защото резултатира директно в добре изпълнени задачи и постигнати поставени цели. Например, можете да разпознаете най-добрите си продавачи по приходите, които сте получили от работата на всеки от тях.
     
    Оценяването на специфичното поведение, което оказва добро влияние на компанията Ви, е доста по-трудно. Но можете да се справите, ако си зададете следните въпроси: "За какво давам на служителите си компенсации?" и "Какво поведение искам да наградя?". Например компенсирате ли служителите си за по-ранно идване на работа и оставане след работно време или пък за предложения как да подобрите ефективността на работата в конкретния отдел? С други думи, компенсирате ли служителите си за иновиране и по-дълги часове на работа? Очевидно има съществена разлика между двете.
     
    Първата стъпка е да определите поведението, което е важно за фирмата Ви. Сред неговите проявления може да се откриват изграждането на стабилни отношения с клиентите, подпомагане на колеги, съдействие по проекти, за които не отговарят и т.н.
     
    Когато ръководителите мислят за система за награждаване, обикновено поставят компенсациите на първо място. Не че е погрешно, защото малко хора имат желание да работят безплатно. Но правилната стратегия би била тази, която дава компенсации за работа, свързана с постигането на целите на фирмата за определения период. Добра идея би било да награждавате дългосрочно онези ключови служители, които имат най-голям принос за това.
     
    Ползите са друг тип награда, включена в стратегията за награждаване, която служителите със сигурност забелязват и оценяват. 
     
    Това обаче не означава, че трябва да неглижирате важността на признанието и признателността. Тези два елемента рядко получават нужното внимание, въпреки че са много важни и всъщност не струват нищо на компаниите. Те имат силата да мотивират служителите ефективно и затова трябва да се влагат в употреба надлежно.
     
    Признанието означава да отличите даден служител от останалите, поради постиженията, които има той. Признателността пък се изразява в благодарността, която получават именно тези постижения. Най-добрият начин да признаете и да покажете признателност, са личният пример и публичността.
     
    Сега знаете какво да включите в системата си от награди. Време е да я изградите, включвайки и четирите важни аспекта и създавайки я в унисон със своите бизнес цели, мисия и визия.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x