Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Научете кога да делегирате и кога да микроменажирате

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Микроменажирането се е превърнало в мръсна дума в света на бизнеса. Използва се от служителите за описание на прекалено контролиращия шеф, който не се доверява на никой от екипа си дори за най-елементарните задачи.
     
    Със сигурност никой не иска да работи за шеф, който не му оставя никаква свобода на действие и не му позволява да израсне и да се развива, изправяйки се пред предизвикателства от време на време. В допълнение, шеф, който прекарва целия си работен ден в следене на служителите си, повече пречи, отколкото помага.
     
    Независимо от това има задачи и проекти, които са особено важни. За собственика на малък бизнес - още повече. По тази причина в определени ситуации микроменажирането просто е наложително.
     
    И делегирането, и микроменажирането имат своето място. Важно е просто да ги използвате с необходимата мярка.
     
    Когато делегирате, избирайте този служител, който ще Ви донесе успех.
     
    С разрастването на бизнеса се налага да възлагате другиму все повече и повече задачи, за да се концентрирате върху своята работа на предприемач. Това може да предизвика неудобство у Вас. Разбира се - вярвате на хората, които сте назначили, но същевременно искате задачите да бъдат изпълнявани възможно най-добре.
     
    Когато решавате дали да или да не делегирате, едно от най-лошите неща, които можете да направите, е да възложите работата на някой, който не може да се справи с нея. Ако той се провали, това ще навреди на компанията, на доверието Ви в него и на склонността Ви да делегирате въобще. За да го избегнете, спазвайте правилото на 70-те процента.
     
    Според него, ако служителят може да се справи с работата на поне 70%, то можете да му я делегирате. След като веднъж делегирате, въздържайте се от прекалено контролиране.
     
    Делегирането позволява на служителите Ви да се изправят пред нови предизвикателства.
     
    Обикновено възлагането на задачи е причинено от ограниченото време, но дори и да имате време за една задача, понякога е по-добре да я делегирате. Така развивате екипа си. Повечето служители се чувстват по-удовлетворени на работа, ако им се възлагат по-предизвикателни и интересни задачи. А удовлетворението на работа е сигурен начин за задържане на персонала. 
     
    Още повече, като възлагате на хората си повече отговорности, им помагате да се развиват професионално, а учат нови неща и да израстват. А и компанията Ви ще има повече полза от повишената им квалификация и подготовка.
     
    Не забравяйте какви са Вашите задачи.
     
    Когато става дума за задачи, критично важни за оцеляването на фирмата, като наемане на служители, встъпване в партньорство, набиране на финансиране и т.н. - оставете ги в свои ръце. 
     
    Вашата работа като предприемач е да се съсредоточите върху това, което вършите най-добре и да позволите на служителите си да си вършат работата по най-добрия възможен начин, като им делегирате и не ги микроменажирате. Но там, където намесата Ви е ключова за бъдещето на Вашето начинание - микроменажирането е напълно оправдано.

     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x