Научете кога да делегирате и кога да микроменажирате
![PortalTRZnormativi.bg](https://www.portaltrznormativi.bg/images/autori/portal_trznormativi1pnga_img.png)
PortalTRZnormativi.bg
01 Авг 2016
![](http://www.portaltrznormativi.bg/dbimg/delegate.jpg)
Със сигурност никой не иска да работи за шеф, който не му оставя никаква свобода на действие и не му позволява да израсне и да се развива, изправяйки се пред предизвикателства от време на време. В допълнение, шеф, който прекарва целия си работен ден в следене на служителите си, повече пречи, отколкото помага.
Независимо от това има задачи и проекти, които са особено важни. За собственика на малък бизнес - още повече. По тази причина в определени ситуации микроменажирането просто е наложително.
И делегирането, и микроменажирането имат своето място. Важно е просто да ги използвате с необходимата мярка.
Когато делегирате, избирайте този служител, който ще Ви донесе успех.
С разрастването на бизнеса се налага да възлагате другиму все повече и повече задачи, за да се концентрирате върху своята работа на предприемач. Това може да предизвика неудобство у Вас. Разбира се - вярвате на хората, които сте назначили, но същевременно искате задачите да бъдат изпълнявани възможно най-добре.
Когато решавате дали да или да не делегирате, едно от най-лошите неща, които можете да направите, е да възложите работата на някой, който не може да се справи с нея. Ако той се провали, това ще навреди на компанията, на доверието Ви в него и на склонността Ви да делегирате въобще. За да го избегнете, спазвайте правилото на 70-те процента.
Според него, ако служителят може да се справи с работата на поне 70%, то можете да му я делегирате. След като веднъж делегирате, въздържайте се от прекалено контролиране.
Делегирането позволява на служителите Ви да се изправят пред нови предизвикателства.
Обикновено възлагането на задачи е причинено от ограниченото време, но дори и да имате време за една задача, понякога е по-добре да я делегирате. Така развивате екипа си. Повечето служители се чувстват по-удовлетворени на работа, ако им се възлагат по-предизвикателни и интересни задачи. А удовлетворението на работа е сигурен начин за задържане на персонала.
Още повече, като възлагате на хората си повече отговорности, им помагате да се развиват професионално, а учат нови неща и да израстват. А и компанията Ви ще има повече полза от повишената им квалификация и подготовка.
Не забравяйте какви са Вашите задачи.
Когато става дума за задачи, критично важни за оцеляването на фирмата, като наемане на служители, встъпване в партньорство, набиране на финансиране и т.н. - оставете ги в свои ръце.
Вашата работа като предприемач е да се съсредоточите върху това, което вършите най-добре и да позволите на служителите си да си вършат работата по най-добрия възможен начин, като им делегирате и не ги микроменажирате. Но там, където намесата Ви е ключова за бъдещето на Вашето начинание - микроменажирането е напълно оправдано.
Още по темата: Как да избягвате микромениджмънта
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
![9 експертни решения за трудовоправни отношения](https://www.portaltrznormativi.bg/dbimg/files/14-6dd1b0e204.png)
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017