Начините да бъдете по-добър шеф
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
13 Септ 2015
Да ръководите персонал не винаги е лесно. Лидерската роля носи отговорността не просто да водите другите, но да ги напътствате и мотивирате, да им съдействате в решаването на проблемите и да бъдете медиатор в екипа си.
Лесно е да се каже, но е трудно да се направи. Важно е обаче да знаете как да го направите и какви качества да култивирате у себе си.
Ето за какво става въпрос:
1. Инвестирайте в служителите си.
Това означава да ги карате да се чувстват оценени, да им давате шанс да развиват потенциала си чрез обучения, допълнителни квалификации. По този начин и ролята им в екипа Ви ще бъде по-значителна.
2. Признавайте грешките си.
Това поражда уважение у подчинените. А и е много добър пример, което също е много важно. Признавайки грешките си и поучавайки се от тях, Вие ще научите и екипа си да го прави.
Това поражда уважение у подчинените. А и е много добър пример, което също е много важно. Признавайки грешките си и поучавайки се от тях, Вие ще научите и екипа си да го прави.
3. Концентрирайте се върху добрата комуникация.
Обсъждайте проблемите, не ги подминавайте. Казвайте всичко ясно, точно и конкретно, за да няма неразбрали и недоразумения. Така ще спестите много конфликти на служителите си. А и много загубено време за коригиране на грешки, които е можело да бъдат избегнати.
4. Направете нещата по-интересни и забавни.
Ако работата, която вършите, е приятна на служителите Ви, то те ще я вършат много по-добре. Ако успеете да изградите атмосфера на близост и веселие, то моралът на екипа Ви ще бъде висок и ефективността им много по-голяма. Затова създайте дух на разбирателство и добро настроение.
5. Разпознавайте най-силните страни на служителте си.
Трябва да знаете с какво се справя най-добре всеки от хората Ви, за да можете да му възложите именно онова, което той ще изпълни по най-добрия начин. Така и ефективността на екипа Ви ще е много по-висока, но и всеки в него ще се чувства оценен.
6. Вярвайте на служителите си.
Изберете ги внимателно и им окажете доверие. Това само по себе си също поражда доверие. По този начин и екипът Ви ще Ви вярва и ще Ви споделя проблемите си много по-честно и откровено.
И най-важното! Всяко едно от тези качества е постижимо.
източник: businessnewsdaily.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
30Авг2017
3 слабости на лидерството, с които трябва да се справите
от PortalTRZnormativi.bg
30 Авг 2017
14Авг2017
3 начина успешните лидери мотивират кадрите си да вършат повече
от PortalTRZnormativi.bg
14 Авг 2017
31Май2017
5 неща, които ужасните шефове най-вероятно си казват
от PortalTRZnormativi.bg
31 Май 2017