Какво причиняват на служителите Ви имейлите в следработно време
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
19 Юли 2016
Може би си мислите, че да карате служителите Ви да приемат и отговарят на имейли в следработно време и през почивните дни увеличава продуктивността им, но то всъщност ѝ вреди, показва ново проучване.
Когато работодателите държат служителите им да следят за получаване на служебни имейли в извънработно време, тe вредят на служителите си, като пречат на ефективния баланс между работа и почивка, което пък влошава и представянето на работа.
Културата на непрекъснатото очакване да изникне работа дори извън служебните часове, пречи на хората Ви да си почиват пълноценно, води до хроничен стрес и емоционално изтощение, показва проучване, презентирано на годишната среща на Academy of Management.
Проблемът не е във времето, което трябва да се отдели за тази проверка, а по-скоро се корени в това, че служителите трябва да го правят. Подобна фирмена практика създава стресова ситуация за служителите и им пречи напълно да се абстрахират от работата си.
Очакванията на организацията са основния виновник за неспособността на персонала напълно да се отдели от задълженията си на работа. Дори когато няма имейли, с чиято обработка да се заеме служителят, самото изискване той да проверява непрекъснато дали не са пристигнали такива, отключва стреса.
За проучването, изследователите са анкетирали 600 служители. Първият въпросник бил свързан с броя часове, които служителят отделя след работа, за да се занимава с имейли, които работодателят им очаква дори извън работното си място те да обработят. Други от въпросите се отнасяли до нивата на абстрахиране от работа, както и емоционалното изтощение и как се чувстват, когато трябва да мислят за работа, дори и когато не са в офиса. Следващ въпросник, поставен седмица по-късно, проследил баланса между личния живот и работа на анкетираните.
Проучването установило, че участниците отделяли средно по 8 часа в четене и отговори на служебна електронна поща в следработно време, като това довело до силна неспособност да се отделят от работата си. И все пак анкетираните споделили, че не самото отговаряне на имейлите, а очакването да го направят, е всъщност проблема.
Когато служителите не успяват да се абстрахират от работата си през почивните дни, те имат по-лош баланс между работа и личен живот, чувстват се преуморени, което води до лошо служебно представяне.
източник: businessnewsdaily.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017