Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Какво причиняват на служителите Ви имейлите в следработно време

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Може би си мислите, че да карате служителите Ви да приемат и отговарят на имейли в следработно време и през почивните дни увеличава продуктивността им, но то всъщност ѝ вреди, показва ново проучване.
     
    Когато работодателите държат служителите им да следят за получаване на служебни имейли в извънработно време, тe вредят на служителите си, като пречат на ефективния баланс между работа и почивка, което пък влошава и представянето на работа. 
     
    Културата на непрекъснатото очакване да изникне работа дори извън служебните часове, пречи на хората Ви да си почиват пълноценно, води до хроничен стрес и емоционално изтощение, показва проучване, презентирано на годишната среща на Academy of Management.
     
    Проблемът не е във времето, което трябва да се отдели за тази проверка, а по-скоро се корени в това, че служителите трябва да го правят. Подобна фирмена практика създава стресова ситуация за служителите и им пречи напълно да се абстрахират от работата си.
    Очакванията на организацията са основния виновник за неспособността на персонала напълно да се отдели от задълженията си на работа. Дори когато няма имейли, с чиято обработка да се заеме служителят, самото изискване той да проверява непрекъснато дали не са пристигнали такива, отключва стреса.
     
    За проучването, изследователите са анкетирали 600 служители. Първият въпросник бил свързан с броя часове, които служителят отделя след работа, за да се занимава с имейли, които работодателят им очаква дори извън работното си място те да обработят. Други от въпросите се отнасяли до нивата на абстрахиране от работа, както и емоционалното изтощение и как се чувстват, когато трябва да мислят за работа, дори и когато не са в офиса. Следващ въпросник, поставен седмица по-късно, проследил баланса между личния живот и работа на анкетираните.
     
    Проучването установило, че участниците отделяли средно по 8 часа в четене и отговори на служебна електронна поща в следработно време, като това довело до силна неспособност да се отделят от работата си. И все пак анкетираните споделили, че не самото отговаряне на имейлите, а очакването да го направят, е всъщност проблема.
     
    Когато служителите не успяват да се абстрахират от работата си през почивните дни, те имат по-лош баланс между работа и личен живот, чувстват се преуморени, което води до лошо служебно представяне.
     
    източник: businessnewsdaily.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x