Как да започнете нова работа
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
12 Март 2016
Успели сте да получите назначение след цяла редица на интервюта с потенциални работодатели. Чувствате се уверени и щастливи, че най-накрая не сте безработни. Нали? Всъщност не. Не се лъжете, че най-накрая сте се спасили. Дори и след като получите работата, която искате, трябва дa имате предвид няколко важни неща, когато започвате да работите за нова компания.
Проучване на Leadership IQ, изготвено сред 5257 мениджъри по човешки ресурси от 312 компании, които са назначили повече от 20 000 служители установява, че 46% от новоназначените се провалят през следващите 18 месеца и само 19% постигат успех.
Най-често срещаните 5 причини за оставане на новата длъжност са:
- Умението да се приема и прилага обратната информация от шефове, колеги, клиенти и т.н. - 26 на сто;
- Емоционална интелигентност - умение да се разбират и управляват чувствата - 23 на сто;
- Мотивация - 17 на сто;
- Поведениe и характер, подходящи за конкретните длъжност и работна среда - 15 на сто;
- Функционални или технически умения, необходими за изпълняваната длъжност - 11 на сто;
В повечето случаи служителите не са се провалили, защото са им липсвали необходимите технически умения, а по-скоро защото им липсват умения да работят с хора. Това прави тези умения особено важни за постигането на успех на работа.
Ето няколко неща, които да имате предвид, когато се озовете на ново работно място:
- Представете се лично на колегите си - ако фирмата е по-голяма, можете да ползвате имейла;
- Покажете, че искате да научите всичко за продуктите и услугите на компанията;
- Бъдете активната страна и участвайте в различните дейности;
- Ако имате съмнение за нещо, не се колебайте да питайте;
- Изградете силни отношения с колегите си, които ще Ви помогнат в бъдеще;
- Регулярно молете шефовете си да Ви дават обратна информация за силните и слабите Ви страни и се опитвайте да поправяте метода си на работа съобразно нея;
- Поставете си цели още от самото начало и планирайте изпълнението им;
- Бъдете активни, участвайте в организираните мероприятия, показвайте, че Ви е грижа за компанията;
- Давайте предложения и идеи за подобряване на продуктите и услугите;
- Доброволчествайте по различни проекти, когато няма кой друг да се заеме с тях;
- Преди да се присъедините към компанията, направете внимателно проучване, за да се запознаете с продуктите, услугите, историята и екипа ѝ.
Нещата, които следва да избягвате:
- Не бъдете небрежни в работата си. Следете новите тенденции.
- Не носете неподходящи за работното си място дрехи.
- Не действайте противно на фирмените политика и култура. Уважавайте ги и ги следвайте, дори и да не ги считате за перфектни.
- Не сравнявайте новата си компания с друга, за която сте работили преди.
- Не бъдете прекалено ентусиазирани или нетърпеливи. Запазете спокойствие, дори нещата да не вървят според Вашите планове. Дайте си време да свикнете.
Ако стартирате нова работа, тези съвети ще Ви съдействат да избегнете грешките и да постигнете успех на новата си длъжност.
източник: humanresourcesblog.in
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Умения на служители
17Юни2024
Започва приемът на заявки от работодатели за включване в насърчителни мерки и програми за заетост и обучение
от PortalTRZnormativi.bg
17 Юни 2024
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017