Как да запазите доверието в себе си като мениджър
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
30 Юни 2017
Това, което намалява доверието спрямо вас често намалява и мотивацията.
Рисковете са многобройни: ръководството на фирмата и служителите могат да преследват различни цели, общественият имидж на фирмата може да пострада, могат да се разпространят отрицателни слухове. Подобни опасности трудно могат да се избягнат. Отстранете ги и доверието спрямо Вас ще порастне.
Рисковете са многобройни: ръководството на фирмата и служителите могат да преследват различни цели, общественият имидж на фирмата може да пострада, могат да се разпространят отрицателни слухове. Подобни опасности трудно могат да се избягнат. Отстранете ги и доверието спрямо Вас ще порастне.
Само хората, които познават добре сферата на дейността си могат ефективно да се противопоставят на заплашващата ги загуба на доверие. Рисковете се наблюдават най-вече в следните сфери:
Различни интереси.
Фактът, че мениджърите на фирмата се ръководят от други интереси, различни от колективните и тези на служителите, е нещо нормално и неизбежно. Фирменото ръководство предпочита да пази в тайна важните бизнес решения, докато служителите искат разкриването им. Можете да разрешите този конфликт само ако определените от фирмата правила са добре познати и спазвани.
Липса на имидж.
Ако около фирмата Ви витаят неблагоприятни мнения, това може да доведе до загуба на доверието на служителите в хората от ръководството. Така че не позволявайте общественият имидж на фирмата Ви да пострада.
Личната стратегия.
Развийте собствена си стратегия за начина, по който да запазите почтеността си дори в трудни ситуации.
Определете собствените си етични и бизнес правила. Така винаги ще можете да аргументирате решенията си. Ако запознаете колегите си от ръководството и служителите с правилата, които държите да спазвате, никой няма да се изненада от решенията Ви. Дори не всички да споделят мнението Ви, решенията, които ще вземете, ще съответстват на правилата Ви. Така ще спечелите доверието на останалите – важно условие за развитие на мотивацията.
Оповестете целите си, проблемите във фирмата, новостите. Помислете за евентуални конфликти и как да ги разрешите. Например, не крийте от служителите спада на фирмените доходи, оставяйки ги да мислят, че заемат сигурно работно място. В краткосрочен план това изглежда удобно решение, но в дългосрочен ще загубите доверието на служителите и постепенно някои от тях ще започнат да подават молби за напускане.
Правила в ежедневния живот.
За да докажете, че може да Ви се има доверие е добре да спазвате следните правила:
1. Не бъдете популисти или опортюнисти.
2. Изпълнявайте обещанията си. Не си противоречете, казвайте истината. Не се налага да доказвате всичко, което казвате, но винаги бъдете искрени.
3. Не заобикаляйте конфликтите. Те са неминуеми, затова се стремете да ги разрешавате.
4. Ако сте допуснали грешка, признайте си. Поемете отговорност за делата си.
5. Не се въздържайте да показвате чувствата си. Все пак Вие сте човек, който работи с хора, а не машина, която работи с други машини.
Още за доверието като мотивиращ фактор можете да прочетете тук >>>
Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мотивация
05Дек2017
1 мотивиращ въпрос, който шефовете обикновено пропускат
от PortalTRZnormativi.bg
05 Дек 2017
07Ноем2017
4 начина да мотивирате екипа си за по-висока продуктивност
от PortalTRZnormativi.bg
07 Ноем 2017
06Ноем2017
4 начина, по които приятелите на работа Ви се отразяват добре
от PortalTRZnormativi.bg
06 Ноем 2017
19Окт2017
6 подкрепени от науката начина да направите офиса по-продуктивен
от PortalTRZnormativi.bg
19 Окт 2017