Как да спечелите доверието на служителите си
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
04 Ян 2017
За да бъде успешна комуникацията между служителите и техните мениджъри, между двете страни трябва да има установено доверие. А успешната комуникация е от решаващо значение за добрите резултати на компанията.
Като мениджър можете да изберете онези хора от кандидатите за работа, на които сте в състояние да вярвате, както и да освободите онези служители, които са показали, че не заслужават доверието Ви. Какво да направите обаче, ако служителите Ви нямат доверие?
1. Изградете култура на прозрачност.
Ако пазите тайни и ги оставяте "на тъмно" за важните неща, които се случват във фирмата и които оказват влияние върху работата на всички нива. Имайте предвид, че неизвестността демотивира, на просто подкопава доверието, затова я избягвайте.
2. Подобрете качеството на мениджмънта.
Често недоверието на кадрите е провокирано от усещането, че мениджърите не се интересуват от тях. Ако хората Ви не усещат подкрепата Ви и не са наясно какво вършите Вие, докато те са затрупани с работа, няма как да имат позитивно отношение към Вас.
3. Дайте право на глас на хората си.
Служителите Ви трябва да знаят, че Вие им вярвате, в противен случай няма да Ви се доверят. Дайте им възможност да споделят мнения, идеи, предложения, дори и те да не са абсолютно адекватни или в момента да не могат да се реализират. Да изслушате всеки служител внимателно и с уважение, показва, че Ви е грижа какво ще чуете. Още повече, че така мотивирате кадрите да са по-ангажирани, а и увеличавате шанса да чуете страхотни нови идеи за развитие на фирмата.
4. Покажете как работата на всеки влияе върху работата на колегите му.
Хората обикновено знаят как тяхната работа влияе върху фирмата и нейната дейност. Важно е обаче всеки да знае как неговите задачи и качеството на изпълнението им съдействат на останалите служители във фирмата. Ако хората Ви виждат влиянието си върху другите, както и влиянието на другите върху тяхната работа, ще имат от една страна много по-голяма яснота какво се случва в организацията, а от друга - ще показват по-голяма отговорност към работата си. А и тази прозрачност и яснота възпитава по-голяма доверие към мениджмънта, а и има потенциала да увеличи доверието между колегите.
Още по темата: 3 капана, в които падат новите мениджъри
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017