Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Как да спечелите доверието на подчинените си

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Като лидер на работното място имате задължението да се стремите да спечелите доверието на служителите си, тъй като иначе ще Ви бъде много трудно да ги ръководите.
     
    В крайна сметка доверието към лидерите директно се отразява на поведението на служителите по отношение на компанията и работата, показва проучване сред 828 служители, организирано от Globoforce през май. Оказва се, че служителите с високи нива на доверие у ръководителите си е по-вероятно да обичат работата си.
     
    Но проучването на Globogorce установява още един проблем: докато 80% от служителите, които участват в проучването, са имали доверие в колегите си, 72 на сто показват доверие в шефовете си, а само 65 на сто - в преките си ръководители.
     
    Така че, имайки предвид важността на доверието между екипа и прекия му ръководител, откъде да започнете, за да го култивирате?
     
    1. Увеличете прозрачността.
     
    За да стартирате с граденето на доверие, Вие, като лидер, трябва да усилите прозрачността. Важно е да споделяте информацията навреме с подчинените си. Лидерите също трябва да бъдат достъпни за отбора си, да признават грешките си и да споделят усилията си, за да подобрят живота на служителите.
     
    Може да бъде предизвикателство да определите колко прозрачност е достатъчна, но просто да давате обратна връзка на служителите си също ще им бъде от помощ. 
     
    2. Увеличете признанието на добрите резултати.
     
    Също толкова важно, колкото и прозрачността, е да увеличите признанието. Служители, чиито усилия биват оценени, имат по-голямо доверие в лидерството на ръководителя си. Поради което, за да Ви вярват хората Ви, трябва да награждавате както индивидуалния, така и отборния успех. За целта, естествено, трябва да е ясно кои резултати се оценяват високо. Щом бъдат постигнати - признанието трябва да ги последва, а целият процес да се случва регулярно. Така ще вдъхнете доверие на подчинените си по естествен път.
     
    3. Поставяйте по-малко акцент върху по-високата си позиция.
     
    Третирайте служителите от всички нива с еднакво уважение. Уверете се, че не пренебрегвате никого. Отнасяйте се и с мениджърите, и с изпълнителите по един и същи начин, без да показвате предпочитания. Ако служителите Ви се трудят на място, където всички са оценявани еднакво, те ще се чувстват по-склонни да вярват на лидера си. А това доверие ще доведе до допълнителни ползи, като увеличено внимание и по-висока продуктивност.
     
    4. Отделяйте на служителите си време на 4 очи.
     
    Да прекарвате време с всеки от служителите си отделно, е вариант да засилите отношенията си. По този начин ще дадете на служителите си възможност да Ви споделят проблемите, които срещат в работата си, и да получат съветите Ви. Вие от своя страна можете да им обърнете внимание върху онова, с което не се справят съвсем на ниво. По този начин също ще опознаете всеки от хората си много по-добре и ще знаете как по-лесно да общувате с тях. Когато правите промени, също е добре да ги комуникирате и в срещи на 4 очи.
     
    5. Участвайте в различните активности на работното място.
     
    Независимо дали става дума за тоймбилдинг или за честване на нечий рожден ден - включвайте се. В крайна сметка Вашата работа не се заключава само в това да контролирате служителите си - трябва да споделяте и хубавите моменти на работното място, които не са свързани съвсем с работата. Да участвате в организирането и провеждането на различни подобни събития, ще направи атмосферата на работа по-приятна и за служителите Ви, и за самите Вас. Когато вложите усилията си да бъдете активна част от екипа, ще увеличите доверието, което имат служителите Ви във Вас.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x