Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Как да се справите с негативния колега, който непрекъснато се оплаква

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Колега, който непрестанно намира за какво да негодува и винаги търси негативите... Звучи ли Ви познато?
     
    Ако имате подобен колега, който непрекъснато понижава доброто Ви настроение на работа (което вреди на мотивацията), вземете мерки своевременно. Вижте какво можете да направите:
     
    1. Попитайте го дали иска да се оплаче или търси решение на проблема си.
     
    На всеки се случва да иска да се оплаче за даден проблем. Ако това е случаят, но вече сте слушали същата тирада не веднъж, помолете колегата си да запази този разговор за момент, в който не сте така затрупани с работа. Ако пък той се нуждае от съдействие за решаване на даден проблем, изслушайте го и се постарайте да му дадете съвет. В крайна сметка като вътрешно за фирмата лице ще имате тази възможност, затова и колегата Ви се обръща към Вас, а не към приятел или роднина.
     
    2. Помогнете му да погледне от друга страна на проблема си.
     
    След като го изслушате, винаги можете да насочите погледа му в позитивна посока. Възможно е да е претоварен с работа и да драматизира конкретния проблем. Възможно е да е прекалено афектиран и просто да не може да се отърси от това. Каквато и да е причината, ако промените гледната му точка, ще му помогнете да види проблема като нещо по-малко драматично, отколкото му се струва. Ако и това не помогне, върнете се към трика с отлагане на разговора.
     
    3. Окуражете го да предприеме действия.
     
    Ако оплакването е сериозно и се случва често, окуражете колегата си да предприеме действия. В случай че се налага, можете дори да му дадете съвет какво да предприеме. Окаже ли се, че той не иска да действа по въпроса, а само да се оплаква, въпросът "Какво ще направиш, за да промениш нещата?" най-вероятно ще му подейства отрезвяващо и ще преустанови тирадата.
     
    източник: themuse.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x