Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Как да ръководите трудни служители

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Една от най-трудните задачи пред мениджърите е да се справят с т.нар. трудни служители. Техните компетенции и принос са значителни, те са особено добри в работата си, но поведението и отношението им към хората, с които работят, е лошо.
     

    По този начин пречат на колектива, създават напрежение на работа, подкопават морала и мотивацията.
     
    Поради качествата им е трудно да се освободите от тези хора, поради недостатъците им - трудно да ги задържите. Ето какво можете да направите все пак:
     
    Винаги отговаряйте на оплакванията и ги приемайте сериозно.
     
    Документирайте всички проблеми с конкретния служител. Това ще Ви помогне в последствие, когато му отправяте критики и/или наказания, ако такива се наложат.
     
    Пресечете своевременно всякакви слухове в колектива. Те единствено ще нагнетят напрежението допълнително.
     
    Разговаряйте директно с конкретния служител. Най-добре го направете на момента, в който забележите проблеми в поведението му. Ако не действате мигновено, служителят ще счете, че това е подходящ начин да се държи и ще продължи в същия дух.
     
    Бъдете конкретни и ясни. Посочете директно кои точно действия на служителя трябва да се сведат до минимум или премахнат изцяло.
     
    Не забравяйте, че Вашата задача е да коригирате поведението, не характера. Затова не нападайте служителя с критики за личността му. Посочете му действията, които предприема погрешно, и изисквайте от него да промени именно тях. 
     
    За да помогнете на служителя да се промени, можете да вземете следните мерки:
     
    Посъветвайте го. Ако се налага неколкократно се срещнете с него, за да го посъветвате каква е по-добрата алтернатива на поведението му.
     
    Оправете устни забележки. Ако отношението му не се промени, минете към директни забележки в устен вид. Предупредете го, че подобно поведение от негова страна няма да бъде толерирано, че сте склонни да му съдействате максимално, но не и да търпите лошото му държание.
     
    Оправете писмени забележки. Ако устните не дадат резултат, оправете официална писмена забележка, в която ясно посочите какви последствия ще има липсата на промяна в отношението на служителя към колегите му.
     
    Документирайте всичко. За да имате основание да поставяте наказание, документирайте всеки случай на нарушаване на установените правила и на лошо държание.
     
    Ако всичко това не даде резултат, пристъпете към поставяне на конкретни изисквания с времева обусловка. Посочете конкретни последици при неспазването на изискванията. Не се притеснявайте да освободите служител, който подкопава морала на целия екип само защото има умения и качества. Помислете за уменията и качествата на другите си служители и за важността, която имат те за фирмата Ви.

     
    източник: blog.hr360.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x