Как да ръководите трудни служители
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
08 Февр 2017
Една от най-трудните задачи пред мениджърите е да се справят с т.нар. трудни служители. Техните компетенции и принос са значителни, те са особено добри в работата си, но поведението и отношението им към хората, с които работят, е лошо.
По този начин пречат на колектива, създават напрежение на работа, подкопават морала и мотивацията.
Поради качествата им е трудно да се освободите от тези хора, поради недостатъците им - трудно да ги задържите. Ето какво можете да направите все пак:
Винаги отговаряйте на оплакванията и ги приемайте сериозно.
Документирайте всички проблеми с конкретния служител. Това ще Ви помогне в последствие, когато му отправяте критики и/или наказания, ако такива се наложат.
Пресечете своевременно всякакви слухове в колектива. Те единствено ще нагнетят напрежението допълнително.
Разговаряйте директно с конкретния служител. Най-добре го направете на момента, в който забележите проблеми в поведението му. Ако не действате мигновено, служителят ще счете, че това е подходящ начин да се държи и ще продължи в същия дух.
Бъдете конкретни и ясни. Посочете директно кои точно действия на служителя трябва да се сведат до минимум или премахнат изцяло.
Не забравяйте, че Вашата задача е да коригирате поведението, не характера. Затова не нападайте служителя с критики за личността му. Посочете му действията, които предприема погрешно, и изисквайте от него да промени именно тях.
За да помогнете на служителя да се промени, можете да вземете следните мерки:
Посъветвайте го. Ако се налага неколкократно се срещнете с него, за да го посъветвате каква е по-добрата алтернатива на поведението му.
Оправете устни забележки. Ако отношението му не се промени, минете към директни забележки в устен вид. Предупредете го, че подобно поведение от негова страна няма да бъде толерирано, че сте склонни да му съдействате максимално, но не и да търпите лошото му държание.
Оправете писмени забележки. Ако устните не дадат резултат, оправете официална писмена забележка, в която ясно посочите какви последствия ще има липсата на промяна в отношението на служителя към колегите му.
Документирайте всичко. За да имате основание да поставяте наказание, документирайте всеки случай на нарушаване на установените правила и на лошо държание.
Ако всичко това не даде резултат, пристъпете към поставяне на конкретни изисквания с времева обусловка. Посочете конкретни последици при неспазването на изискванията. Не се притеснявайте да освободите служител, който подкопава морала на целия екип само защото има умения и качества. Помислете за уменията и качествата на другите си служители и за важността, която имат те за фирмата Ви.
Още по темата: Как да ръководите екип от служители на различни възрасти
източник: blog.hr360.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017