Как да посрещнете потребностите на служителите, предлагайки им нови перспективи
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
27 Апр 2017
„Пак трябва да ходя на работа...“ – Който мисли по този начин вече не знае какъв е смисъла от работата му. Мотивацията в неговия случай се състои само от желанието да бъде член на някаква група и нищо повече.
Ако искате служителите Ви да бъдат мотивирани, трябва да им предложите перспективи, които да удовлетворят някои техни потребности. Те са различни при отделите лица и се отнасят до професионалния живот; например, младите служители искат да учат и да покажат на какво са способни. По-възрастните служители, които сами могат да оценят резултатите си, искат да се утвърдят и да приложат на практика силните си страни.
Всички служители се стремят към нещо, някои към знание, други към власт и слава. От тази гледна точка е важно заедно със служителите си да откриете подходящото предложение за потребностите им.
Използвайте програмите за подготовка, обучение и развитие на служителите, предоставени от фирмата Ви или от външни офериращи. Много компании отбелязват факта, че подобни програми имат много добра ориентация и подобряват квалификацията и мотивацията на служителите. В резултат на това, дългосрочният бизнес регистрира видими успехи.
Докато при младите служители може да се стимулира категория служебен интерес извън държавата, при служителите с отлични резултати мотивацията може да се насърчи чрез участие в събиране на експерти от сферата на дейността им, където могат да обменят опит по теми като технологично развитие или пазари.
Делегирайте задачи, чрез които служителите да се чувстват търсени. Можете да направите много повече, ако Ви позволява фирмената политика. Подпомагайте „шампионите“, т.е. служителите постигнали успех, по собствена инициатива, да развиват и подобряват някой даден продукт. Организирайте конкурси във фирмата, на които да демонстрирате как са се подобрили отношенията с клиентите, услугите и продуктите.
Ако искате служителите Ви да бъдат мотивирани, трябва да им предложите перспективи, които да удовлетворят някои техни потребности. Те са различни при отделите лица и се отнасят до професионалния живот; например, младите служители искат да учат и да покажат на какво са способни. По-възрастните служители, които сами могат да оценят резултатите си, искат да се утвърдят и да приложат на практика силните си страни.
Всички служители се стремят към нещо, някои към знание, други към власт и слава. От тази гледна точка е важно заедно със служителите си да откриете подходящото предложение за потребностите им.
Подпомагайте натрупването на знания и сформирането на способност
Използвайте програмите за подготовка, обучение и развитие на служителите, предоставени от фирмата Ви или от външни офериращи. Много компании отбелязват факта, че подобни програми имат много добра ориентация и подобряват квалификацията и мотивацията на служителите. В резултат на това, дългосрочният бизнес регистрира видими успехи.
Докато при младите служители може да се стимулира категория служебен интерес извън държавата, при служителите с отлични резултати мотивацията може да се насърчи чрез участие в събиране на експерти от сферата на дейността им, където могат да обменят опит по теми като технологично развитие или пазари.
Хвалете способностите и знанията на служителите
Делегирайте задачи, чрез които служителите да се чувстват търсени. Можете да направите много повече, ако Ви позволява фирмената политика. Подпомагайте „шампионите“, т.е. служителите постигнали успех, по собствена инициатива, да развиват и подобряват някой даден продукт. Организирайте конкурси във фирмата, на които да демонстрирате как са се подобрили отношенията с клиентите, услугите и продуктите.
Подобрете професионалния статус на служителите
Помагайте на служителите, които желаят да направят кариера, повишавайки ги на длъжности подходящи за резултатите им. Друг вариант на оценка е подобряване на позицията, която вече заемат. Оценете публично отличната им квалификация. Използвайте ги като наставници за останалите служители, които могат да се поучат от тях.
Подкрепяйте подходящите кандидати
Служителите, които се стремят да се изкачат по йерархичната стълба трябва да бъдат квалифицирани. Подпомагайте подходящите кандидати, оповестявайки резултатите им във фирмата. Предложете им да участват в семинари по мениджърска техника или за разясняване на стратегическите проблеми на фирмата.
Уравновесете личния и служебния живот
Ако времето за личен живот бележи драстичен спад, в дългосрочна професионална перспектива това води до акцентуирана демотивация. Изключвайки хората, зависими от работата (така наречените workaholics), служителите с високи резултати трябва да успеят да намерят достатъчно време, за ад се срещнат с приятелите си или да се погрижат за децата си. Ако работата ограничава прекалено много личния живот, мотивацията спада. Затова, информирайте предварително служителите за характерния за фирмата работен ритъм. Обсъдете конкретно кои са решенията, при появата на различия межди семейния и професионалния живот.
Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мотивация
05Дек2017
1 мотивиращ въпрос, който шефовете обикновено пропускат
от PortalTRZnormativi.bg
05 Дек 2017
07Ноем2017
4 начина да мотивирате екипа си за по-висока продуктивност
от PortalTRZnormativi.bg
07 Ноем 2017
06Ноем2017
4 начина, по които приятелите на работа Ви се отразяват добре
от PortalTRZnormativi.bg
06 Ноем 2017
19Окт2017
6 подкрепени от науката начина да направите офиса по-продуктивен
от PortalTRZnormativi.bg
19 Окт 2017