Как да мотивирате служителите си чрез личен пример
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
03 Юли 2017
Мотивацията на служителите трябва да е внимателна и постоянна дейност. Вие като мениджър играете важна роля. Докато обсъждате мачовете от почивните дни повече от служебните задължения, не трябва да Ви учудва факта, че служителите Ви имат като приоритет проблемите от личния живот.
Напротив, можете да ги изненадате с енергия, лоялност и способност за вземане на решения в трудни моменти. Представеният от Вас модел ще покаже дали в ръководения от Вас отдел се практикува мотивираща или демотивираща политика.
Напротив, можете да ги изненадате с енергия, лоялност и способност за вземане на решения в трудни моменти. Представеният от Вас модел ще покаже дали в ръководения от Вас отдел се практикува мотивираща или демотивираща политика.
Резултатите
Бъдете подготвен да се справите с натоварването. Определете си реалистични цели. Ограничете броя на рутинните задължения, свикнете да делегирате. Обяснете на служителите, още при определяне на индивидуалните цели какво се иска от тях и какви са отговорностите им. Запишете предложенията на шефовете и на служителите. Покажете, че желаете да разрешите проблемите и неприятните неща и проверете дали новите предложения ще се приложат на практика.
Радостта от това да сте производителен
Искате служителите Ви да участват в работата? Бъдете добър пример! Начинът, по който изразявате ентусиазма си и удоволствието от работата, зависи от личността Ви. Ако сте екстровертен тип и можете да изразите явно ентусиазма си, възклицавайки „Супер!“, няма нищо лошо в това. Дори един разговор, който водите със служителите си във връзка с някакъв новопоявил се проблем, може да породи ентусиазъм. Всичко обаче зависи от Вас: представете проблема така, че да предизвика интерес.
Самокритика
Пример на мотивираща самокритика ни дават шампионите по тенис. След загубен мач анализират ясно случилото се: допуснатите грешки, върховенството на противника, фактът, че в този ден не са били във форма. Измервайки силните и слабите си страни си създават необходимата мотивация за бъдещо напрегнато усилие. Ако Вие като мениджър следвате и приемате обратна връзка при действията Ви, ще можете да научите и служителите си да го правят. Всички ще бъдете подготвени за самокритика.
Лично развитие
Самото знание е първата стъпка към усъвършенстване. Това е валидно както за Вас, така и за служителите. Изберете си модел на поведение и се опитайте да го следвате. Приемете критиката, подобрете поведението си и приемете помощта от наставник.
Подготовка по специалността
Според мнението на много мениджъри знанието не отговаря и за половината от постигнатия успех. Но очакванията на служителите Ви са да владеете всички знания от сферата, в която работите. Поради това бъдете винаги в течение с новостите от нея. Четете възможно най-много специализирани списания и книги от повече сфери. Ще овладеете знания, които са от значение за креативността. Посещавайте образователни курсове. Един неподготвен шеф трудно може да накара служителите си да посещават курсове и семинари.
Обмяната на опит
Участвайте в обмяната на опит, извършваща се в екипа Ви. Ще бъдете приет като елитен наставник, мениджър, допринасящ за образоването на служителите.
Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мотивация
05Дек2017
1 мотивиращ въпрос, който шефовете обикновено пропускат
от PortalTRZnormativi.bg
05 Дек 2017
07Ноем2017
4 начина да мотивирате екипа си за по-висока продуктивност
от PortalTRZnormativi.bg
07 Ноем 2017
06Ноем2017
4 начина, по които приятелите на работа Ви се отразяват добре
от PortalTRZnormativi.bg
06 Ноем 2017
19Окт2017
6 подкрепени от науката начина да направите офиса по-продуктивен
от PortalTRZnormativi.bg
19 Окт 2017