Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Как да мотивирате служителите, като им предложите определени ползи

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Всяка фирма предлага някакви ползи на служителите си. С тяхна помощ компанията по-лесно може да запази служителите си или може да привлече нови към фирмата.

    Възможностите са извънредно разнообразни. Tук не става въпрос за задължителните според закона ползи - вноски, пенсии, отпуски и т.н., а само за допълнителните ползи: премии за Коледа или за отпуск, безплатни консултации в сферата на законодателството, купони за храна, намаления или безплатни продукти или услуги. Тези ползи дават отлична мотивация на служителите.

    Внимание! Ползите са форма на косвено възнаграждение, което се дава на всички служители (те практически възнаграждават качеството на служител в дадена фирма). За разлика от ползите, директните възнаграждения са ясно свързани с резултатите на служителите.
     
    Как да привлечете нови служители
     
    Когато набирате високо квалифициран персонал, пакетът от ползи, предлагани на кандидатите може да ги стимулира да започнат работа при Вас.
     
    Обявата за набиране
     
    Публикувайте обява, в която уточнявате ползите, различаващи фирмата Ви от конкуренцията. Мястото ще бъде още по-атрактивно ако към него се предоставят услуги от тип на бизнес консултациите,  плащане на застрахователните полици, учредяване на детска градина за децата на служителите, помощ при професионалната подготовка. Желанието на един бъдещ служител е да остане наем възможно най-дълго време във фирмата, в която започва работа.
     
    Интервюто за подбор
     
    При интервюто подчертайте ползите с финансов характер, предлагани от фирмата (например, предоставянето а заеми с преференциална лихва или без лихва, специални детски помощи, участие в печалбата, 13-та заплата, премии за отпуските), така че те да бъдат силен аргумент за решението на кандидата. Обяснете ясно а кандидата полезността на всяка отделна полза.
     
    Сключване на трудов договор
     
    Дори и след сключване на трудовия договор се препоръчва да привлечете вниманието върху ползите, предлагани от фирмата.

    Внимание! Тези ползи са изгодни само ако освен тях се гарантира и една нормална заплата.

     
    Как можете да допринесете за комфорта на служителите
     
    Ползите ще се възприемат все повече с течение на времето като подразбиращи се възнаграждения.  Мотивиращият им ефект постепенно ще спада. За да го ограничите, често обяснявайте на служителите полезността на предоставяните ползи.
     
    Нови ползи
     
    Информирайте служителите всеки път, когато фирмата дава допълнителни ползи или когато заменя старите с нови такива. Подчертайте предимствата, които носят те; дори дадено материално предимство да е подложено на облагане, все пак то е много полезно.
     
    Разговорите от типа feedback (обратна връзка)
     
    Когато става въпрос за доходи и кариера, вмъкнете в разговора и ползите. Избягвайте да създавате впечатлението, че предоставянето на „скъпи” ползи е тясно свързано с намаление на заплатата или с по-далечни перспективи за кариера.

    Потребностите се различават много от един до друг служител. Например, служителите с ниски доходи се радват при предоставянето на преми за отпуск, но един служител с висока заплата няма да има нужда от финансиране на отпуска, като за него е по-привлекателно даването на свободен ден. Потърсете решения в зависимост от индивидуалните потребности на всеки и проверете доколко те са полезни.

       Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x