Как да бъдете трудолюбив служител без да се лишавате от личен живот
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
16 Окт 2017
Не е нужно да работите 12 часа на ден, нито да си носите работата вкъщи, за да Ви смятат за трудолюбив служител.
Всъщност ако го правите, може много бързо да се преуморите и с това качеството на работата Ви значително да спадне.
Вместо това, има какво да направите, так че хем да се справяте отлично със служебните си задължения, хем да имате достатъчно време за себе си и близките си. А именно:
1. Бъдете ангажирани.
Когато сте на оперативка или на работна среща, вместо да си гледате телефона непрекъснато, слушайте хората срещу себе си. Отделете им качествено внимание, участвайте пълноценно в разговори и дискусии, покажете интерес към това, което имат да кажат. Така от една страна ще си спестите време - колкото повече внимавате, толкова по-лесно и бързо ще вникнете в това, което се обсъжда. От друга страна няма да се налага да Ви се обяснява неколкократно. От трета - ще имате добри отношения с колеги, партньори и ръководители.
2. Научете се кога да казвате "Да" и кога - "Не".
На работа ще Ви се налага да вършите неща, които не са записани конкретно в длъжностната Ви характеристика. Вместо да ги отказвате, позовавайки се на този документ, по-добре ги приемете. Помогнете на колега, участвайте във фирмен проект, дайте съвет, ако такъв Ви е поискан. Само така ще имате възможност да покажете, че качествата и уменията Ви не се изчерпват само с това, за което са Ви наели, и че имате база за личностно развитие. Разбира се, това не означава да се съгласявате с всичко и да поемете повече работа, отколкoто можете да свършите. Преценявайте внимателно времето си и при нужда се консултирайте с прекия си началник.
3. Разговаряйте редовно с шефа си.
Това е човекът, който може да Ви даде обратна връзка, да Ви посъветва какво да направите, за да подобрите представянето си, какво да спрете да вършите или какво да започнете. Колкото по-често общувате, толкова по-добре ще се опознавате. А така и ще се сработвате по-добре. Да, може би в началото ще Ви е неловко или трудно да разговаряте откровено, но усилията ще Ви се отплатят в бъдеще. Те също ще покажат на шефа Ви, че сте ангажирани, че сте мотивирани, че искате да се трудите както за своето кариерно развитие, така и за постигане на фирмените цели. А това е особено важно, ако искате да напреднете в кариерата.
източник: themuse.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Умения на служители
17Юни2024
Започва приемът на заявки от работодатели за включване в насърчителни мерки и програми за заетост и обучение
от PortalTRZnormativi.bg
17 Юни 2024
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017