Доверието в мениджъра има силата да мотивира
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
28 Юни 2017
Доверието е мотивиращ фактор. Ако някой счита, че ръководителят мъ не е човек, на когото може да се има доверие, няма да бъде мотивиран да работи с него.
Ето защо трябва да се уверите, че се държите със служителите си по начин, който им вдъхва доверие. Ключът към доверието е в почтеността. Можете да докажете почтеността си в мениджърските си отношения, в професионален план, в общуването и при личностните прояви.
Служителите Ви ще Ви считат за човек, на който може да се има доверие толкова, доколкото при вземане на решения не се повлиявате от личните си интереси. Например, ако на първо място поставяте фирмените интереси, когато решавате кой да поеме дадена задача, печелите доверието на служителите. Това се наблюдава и в случаите, при които признавате и оценявате постиженията на подчинените си. Ако обаче си присвоите чуждите успехи, ще загубите както доверието, така и мотивацията им.
Ако служителите оценяват професионалната Ви компетентност, със сигурност ще спечелите доверието им. За да бъдете добър мениджър, на първо място трябва да признавате и прилагате правилно специализираните познания на служителите. Имайки ясен поглед върху екипа, с който работите, ще можете да вземате уместни решения. Използвайте знанията на служителите си и не се колебайте да подобрите професионалните им постижения.
Почтеността Ви ще бъде оценена високо от служителите, ако действията Ви съответстват на дадените обещания. Ако съзнателно или несъзнателно давате обещания или твърдения, които не можете или не искате да спазите, ще загубите доверието на подчинените си. Като ръководител трябва да общувате със служителите. Казвайте истината, доколкото я знаете. Ако разполагате само с несигурна информация, направете всичко възможно да изясните ситуацията. Обещавайте само това, което можете да изпълните. Не си противоречете и изисквайки креативност.
Хората високо ценят личната почтеност. Ако не сте дефинирали личните си стойности, служителите ще го забележат. Повече от това, някои ще се възползват от случаите, за да приемат опортюнистично поведение. Винаги действайте според принципите, в които вярвате! Така служителите Ви ще разберат какви са убежденията Ви. Възможно е техните ценности да се различават от Вашите, но те ще оценят принципността Ви и ще Ви имат доверие.
Ако искате да проверите доколко сте почтени на работа, можете да направите следния тест >>>
Ето защо трябва да се уверите, че се държите със служителите си по начин, който им вдъхва доверие. Ключът към доверието е в почтеността. Можете да докажете почтеността си в мениджърските си отношения, в професионален план, в общуването и при личностните прояви.
Почтеност в управлението на персонала
Служителите Ви ще Ви считат за човек, на който може да се има доверие толкова, доколкото при вземане на решения не се повлиявате от личните си интереси. Например, ако на първо място поставяте фирмените интереси, когато решавате кой да поеме дадена задача, печелите доверието на служителите. Това се наблюдава и в случаите, при които признавате и оценявате постиженията на подчинените си. Ако обаче си присвоите чуждите успехи, ще загубите както доверието, така и мотивацията им.
Професионална честност
Ако служителите оценяват професионалната Ви компетентност, със сигурност ще спечелите доверието им. За да бъдете добър мениджър, на първо място трябва да признавате и прилагате правилно специализираните познания на служителите. Имайки ясен поглед върху екипа, с който работите, ще можете да вземате уместни решения. Използвайте знанията на служителите си и не се колебайте да подобрите професионалните им постижения.
Почтеност в общуването
Почтеността Ви ще бъде оценена високо от служителите, ако действията Ви съответстват на дадените обещания. Ако съзнателно или несъзнателно давате обещания или твърдения, които не можете или не искате да спазите, ще загубите доверието на подчинените си. Като ръководител трябва да общувате със служителите. Казвайте истината, доколкото я знаете. Ако разполагате само с несигурна информация, направете всичко възможно да изясните ситуацията. Обещавайте само това, което можете да изпълните. Не си противоречете и изисквайки креативност.
Личната почтеност
Хората високо ценят личната почтеност. Ако не сте дефинирали личните си стойности, служителите ще го забележат. Повече от това, някои ще се възползват от случаите, за да приемат опортюнистично поведение. Винаги действайте според принципите, в които вярвате! Така служителите Ви ще разберат какви са убежденията Ви. Възможно е техните ценности да се различават от Вашите, но те ще оценят принципността Ви и ще Ви имат доверие.
Ако искате да проверите доколко сте почтени на работа, можете да направите следния тест >>>
Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мотивация
05Дек2017
1 мотивиращ въпрос, който шефовете обикновено пропускат
от PortalTRZnormativi.bg
05 Дек 2017
07Ноем2017
4 начина да мотивирате екипа си за по-висока продуктивност
от PortalTRZnormativi.bg
07 Ноем 2017
06Ноем2017
4 начина, по които приятелите на работа Ви се отразяват добре
от PortalTRZnormativi.bg
06 Ноем 2017
19Окт2017
6 подкрепени от науката начина да направите офиса по-продуктивен
от PortalTRZnormativi.bg
19 Окт 2017