Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Беседа при повишение

    проф. Сава Джонев Отговор, предоставен от
    проф. Сава Джонев
    Беседата при повишение е друг завършек на атестационната беседа - радостно събитие, happy end, овации. Служителят получава предложение за придвижване в кариерата.

    1. За да изиграе своята стимулираща роля, напредъкът трябва да бъде за успехи.

    Ръководителят трябва да обоснове фактически авансите, които дава на служителя както за себе си, така и за него, а най-вече заради околните, които зорко следят кое поведение се възнаграждава и кое се наказва.

    Повишението трябва да е пряко свързано с атестирането - с длъжностното описание, със стандартите за оптимално изпълнение, с периодичната оценка на достиженията.

    2. Повишението е свързано тясно и с делегирането.

    Предават се нови функции, нови пълномощия. Ръководителят трябва да е сигурен в четири неща:
    - че подчиненият може да изпълнява новите си задължения (подготвен е);
    - че желае да ги изпълнява (мотивиран е);
    - че ще се впише с новата си роля в колектива (социално компетентен е);
    - че ще продължи да се развива на новото си място (има резерви).

    За целта той провежда необходимите проучвания и събира нужната му информация. Когато се налага дава и необходимия тренинг.

    3. В този контекст само атестирането и операциите по делегирането не са гаранция, че индивидът ще се справи с новата си роля.

    Неговото израстване може да не става в направление на собствената му длъжност, а често представлява смяна на функциите, на дейностите и статута. Налага се проучване като при назначаване.


    Не в пълния обем и номенклатура, но атестацията, делегирането и началното проучване при назначаване са основната методологическа база на беседата при повишение.

    4. Беседата започва със задължителна обосновка в резултатите.

    Това могат да бъдат трудови постижения, напредък в квалификацията, мениджърски или организаторски изяви и пр. Целта е служителят да изпита положителни чувства от положените усилия и постигнатите резултати. Това ще го стимулира за още по-добросъвестно отношение към работата.

    Без излишни възторзи и изхвърляния, просто му се съобщават резултатите и фактите, свързани с неговата работа, правят се изводи за възможностите му и му се прави предложение.

    5. Тук е време думата да се даде на служителя.

    Има ли желание за подобно израстване? Мотивиран ли е за повече усилия, власт, отговорности, придобивки? Склонен ли е да се развива на новото място? Възможно е плановете му да са в съвсем друго направление и да не е съгласен да ги променя. А може, под влияние на предложението, те да претърпят благоприятни изменения.

    6. Когато всичко това се изясни, беседата може да прерасне в “управление чрез индивидуалните цели”.

    Ръководителят току що е научил какви са те, съотнесъл ги е с интересите на компанията и незабавно се заема да организира индивидуалното планиране кариерата на служителя. Независимо дали е налице съгласие с предложението, което му е направил, или държи на ориентацията си в друга посока. Важното е да се възползва от ситуацията и да я отиграе в интерес на организацията.

    7. В случай, че предложението е посрещнато с одобрение и, че отговорът е положителен, разговорът се развива към беседа при назначаване.

    Дава се пълна информация за новото място, за новите изисквания, правила и отговорности, за характера на хората и обкръжението, за трудните места и начините за преодоляването им. По отношение на новите елементи, които се появяват в професията, всичко се повтаря както в беседата при назначаване

       Повече можете да намерите и в трите тома „Организационно консултиране“ тук >>>

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x