Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 7 типа служители, които не Ви трябват

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Много работодатели правят грешката да си мислят, че добрите служители се откриват лесно и, ако освободят един, друг ще го замести.
     
    Нещата обаче стоят съвсем различно.
     
    Но има служители, които е само в полза на фирмата Ви да освободите още в момента, в който разпознаете вредното им въздействие. За кои типове служители става въпрос:
     
    1. Служителят, на когото не можете да разчитате за нищо.
     
    Каквото и да му възложите, той намира начин да не се справи. Не, не защото не е способен, а защото нещо го разсейва, някой го прекъсва или просто защото не му се работи. Щом не можете да разчитате на него, нямате нужда от услугите му.
     
    2. Непрекъснато протестиращия.
     
    Той не приема нито една промяна в работата, колкото и добре да е обоснована. Непрекъснато е недоволен, а ако реши да свърши нещо във връзка с обекта на недоволството му, натяква непрекъснато. Нямате нужда от хора, които не са склонни да приемат промените, защото промените са нещо сигурно, при това не само в бизнеса.
     
    3. Твърде некомпетентият.
     
    Той може и да е страхотен, но в някоя съвсем друга област. Дори и да е служител, който следва фирмената дисциплина и е принципно разбран, ако не се справя с работата, или му потърсете по-подходяща или го освободете. Така той ще може да я потърси сам.
     
    4. Непрекъснато намиращия си повод да отсъства.
     
    Той или е болен, или се е успал, или е в задръстване, или майка му е болна... Не просто не се появява на работа, а го прави систематично, при което дава незадоволителни обяснения. Ако това поведение не се промени след отправена забележка, освободете служителя.
     
    5. Вечно оплакващият се.
     
    Нищо не го радва, нищо не му харесва, винаги намира за какво да се жалва. Този служител не е толкова проблемен по отношение на работата, която върши, колкото по отношение на работната атмосфера, която създава. Но имайки предвид колко мотивацията на кадрите Ви зависи от нея, по-добре е да вземете мерки. Ако служителят не се повлияе, можете да го освободите.
     
    6. Клюкарят.
     
    Той обожава да разпространява клюки и да създава интриги. Но напрежението на работното място, което създава, не си струва. Отправете му забележка. Не промени ли поведението си, лишете се от негативното му въздействие върху другите си служители.
     
    7. Служителят, който никога не е виновен, дори за своите грешки.
     
    Той винаги търси към кого да насочи обвинително пръст, за да се измъкне. Дори и да му докажете, че той е виновният, ще намери някакво оправдание, с което да измести вината. Проблемът е, че подобен човек не се поучава от грешките си и ги повтаря. Опитайте да вземете мерки, но ако не се повлияе, по-добре си потърсете нов служител, който може да носи отговорност за действията си.
     
    източник: businessinsider.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x