7 типа служители, които не Ви трябват
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
07 Дек 2017
Много работодатели правят грешката да си мислят, че добрите служители се откриват лесно и, ако освободят един, друг ще го замести.
Нещата обаче стоят съвсем различно.
Но има служители, които е само в полза на фирмата Ви да освободите още в момента, в който разпознаете вредното им въздействие. За кои типове служители става въпрос:
1. Служителят, на когото не можете да разчитате за нищо.
Каквото и да му възложите, той намира начин да не се справи. Не, не защото не е способен, а защото нещо го разсейва, някой го прекъсва или просто защото не му се работи. Щом не можете да разчитате на него, нямате нужда от услугите му.
2. Непрекъснато протестиращия.
Той не приема нито една промяна в работата, колкото и добре да е обоснована. Непрекъснато е недоволен, а ако реши да свърши нещо във връзка с обекта на недоволството му, натяква непрекъснато. Нямате нужда от хора, които не са склонни да приемат промените, защото промените са нещо сигурно, при това не само в бизнеса.
3. Твърде некомпетентият.
Той може и да е страхотен, но в някоя съвсем друга област. Дори и да е служител, който следва фирмената дисциплина и е принципно разбран, ако не се справя с работата, или му потърсете по-подходяща или го освободете. Така той ще може да я потърси сам.
4. Непрекъснато намиращия си повод да отсъства.
Той или е болен, или се е успал, или е в задръстване, или майка му е болна... Не просто не се появява на работа, а го прави систематично, при което дава незадоволителни обяснения. Ако това поведение не се промени след отправена забележка, освободете служителя.
5. Вечно оплакващият се.
Нищо не го радва, нищо не му харесва, винаги намира за какво да се жалва. Този служител не е толкова проблемен по отношение на работата, която върши, колкото по отношение на работната атмосфера, която създава. Но имайки предвид колко мотивацията на кадрите Ви зависи от нея, по-добре е да вземете мерки. Ако служителят не се повлияе, можете да го освободите.
6. Клюкарят.
Той обожава да разпространява клюки и да създава интриги. Но напрежението на работното място, което създава, не си струва. Отправете му забележка. Не промени ли поведението си, лишете се от негативното му въздействие върху другите си служители.
7. Служителят, който никога не е виновен, дори за своите грешки.
Той винаги търси към кого да насочи обвинително пръст, за да се измъкне. Дори и да му докажете, че той е виновният, ще намери някакво оправдание, с което да измести вината. Проблемът е, че подобен човек не се поучава от грешките си и ги повтаря. Опитайте да вземете мерки, но ако не се повлияе, по-добре си потърсете нов служител, който може да носи отговорност за действията си.
източник: businessinsider.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017
14Септ2017
5 начина да създадете успешна стажантска програма
от PortalTRZnormativi.bg
14 Септ 2017