7 скъпоструващи грешки, които да избягвате при интервюиране на кандидати
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
09 Авг 2016
Наемането на служители е до голяма степен като лотария. Колкото и да се стараете да опознаете кандидатите преди да изберете един от тях, няма как да предскажете дали той е на 100% подходящ. И все пак в сферата на набирането на нов персонал има няколко грешки, които ще Ви струват скъпо и които не бива да допускате.
Ето ги и тях:
1. Не знаете какъв кандидат търсите.
Още преди да пуснете обявата за работа, трябва да знаете какъв служител искате да наемете. Ако не го направите - как ще изготвите добра обява? После как ще разберете кого да поканите на интервю? А след интервюто - кой е най-подходящ?
2. Задавате въпроси, на които нямате право.
Може би не знаете, но всичко свързано с религията и семейното положение на кандидата не е сред нещата, които е редно да питате. Запознайте се със законите и кодексите. Дори и кандидатите да не се оплачат, качествените сред тях - хората с повече перспективи - може да откажат да работят за Вас. Което си е загуба.
3. Нямате предишен опит в интервюирането.
Ако не знаете как да проведете интервюто, рискувате да го превърнете във фарс. Предварителната подготовка е много важна. Ако имате възможност - участвайте поне като наблюдател на интервютата на други мениджъри. Ако нямате такава възможност - посетете обучения, семинари, четете по въпроса - Интернет е богат, при това и безплатен, източник.
4. Приемате първия отговор, без да задавате допълнителни въпроси.
Винаги рискувате да попаднете на кандидати със заучени отговори. Важно е да слушате внимателно и да дълбаете в отговорите на кандидатите. Извадете ги от коловоза на стандартното интервю, предизвикайте ги. Накарайте ги да покажат какви са в действителност. В противен случай рискът да наемете неподходящия човек се увеличава прогресивно.
5. Винаги вярвате на отговорите на кандидатите.
Не бива да предполагате, че непременно Ви лъжат, но е съвсем естествено и да скрият някоя част от истината. Внимателно следете езика на тялото на всеки кандидат за издайническите знаци на неискреността. Бъдете дипломатични - не нападайте и не обвинявайте. Опитайте се да стигнете до истината, задавайки допълнителни въпроси.
6. Не искате доказателства за посочените умения.
Всяко едно качество или умение трябва да се развие по определен начин. Колкото по-важни са дадени умения за фирмата Ви, толкова по-важно е да видите как са се развили. Изисквайте доказателства от кандидатите за работа. Можете да се ограничите до сертификати и препоръки, но най-добре е да им възложите някаква задача, която да Ви покаже как се справят на практика.
7. Не спирате да говорите.
Вие не сте интервюираното лице. Колкото повече говорите, толкова по-малко ще го опознавате. Ограничете се до няколко кратки встъпителни изречения на посрещане и въпросите, които Ви касаят. Ако кандидатът се интересува от работата - ще Ви зададе своите въпроси. В края на интервюто можете да поговорите за общи неща, но ги оставете за тогава.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017