Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 7 начина да ръководите служители, чиято работа не можете да вършите

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Да ръководите служители е едновременно предизвикателно и възнаграждаващо. Въпреки че рядко е лесно, е много по-просто, когато имате собствен опит в работата, която вършат подчинените Ви. Затова и много фирми предпочитат да повишават в длъжност, отколкото да търсят изцяло нови кадри за ръководни позиции.
     
    Една от най-трудните задачи, с които мениджърите се заемат, е да ръководят някой, чиято работа сами не могат да вършат. Представете си един генерален мениджър. Да, той може да се справя страхотно с финанси и продажби, но да знае много малко за технологии и производство. И все пак трябва да менажира и работниците, и технолозите.
     
    Ако се намирате в сходна ситуация, ето 7 стъпки, които ще Ви помогнат:
     
    1. Не се опитвайте да излъжете кадрите, че можете да се справите сработата им.
     
    Това ще се обърне срещу Вас в последствие. Да ползвате технически термини, особено ако не ги ползвате, ще подрони авторитета Ви. Всяка преструвка ще накара служителите да Ви уважават по-малко.
     
    2. Помолете ги за помощ.
     
    Признайте, че не познавате добре работата им, и пояснете, че се нуждаете от съдeйствие. Някои ще счетат, че това е знак за слабост. Това не са качествените Ви служители. Хората, на които можете да се доверите, ще смятат откровеността Ви за знак на сила. И ще бъдат също толкова откровени с Вас, колкото и Вие с тях.
     
    3. Не се страхувайте да искате обяснения.
     
    В област, където не сте в свои води, не си позволявайте да предполагате. Искайте обяснения, пояснения, допълнителна информация. По-добре е да забавите нещата, отколкото да свършите някоя глупост. Не взимайте решения, преди цялата картина да Ви е станала кристално ясна.
     
    4. Увеличете броя оперативки в началото.
     
    Но само в началото. Когато имате нужда нещата да Ви се изяснят и да опознаете работата на служителите си по-добре. След като го направите, можете да разредите оперативките.
     
    5. Спечелете уважението им.
     
    Докато опознавате служителите си и установявате отношения с тях, анализирайте сферите на работа, където можете да им помагате. Да, не можете да вършите тяхната работа, но можете да съдействате другаде. Като например при менажирането, комуникациите, маркетинга и т.н. Отделете време да излушате всичко, което имат да Ви кажат служителите. Така ще си спечелите уважението им.
     
    6. Доверете се на логиката.
     
    И най-великия генерален мениджър не е специалист по всичко. Но има умение да прилага здрав разум и логика при взимането на решения. Използвайте същия този метод, независимо от областта. Независимо от това, че сте в непозната сфера на работа, прилагайте логическото си мислене винаги, когато взимате решения.
     
    7. Помогнете на хората си да развият по-достъпен начин на комуникиране.
     
    Знаете онази поговорка: "Ако не можеш да го обясниш на 5 годишно дете, значи не го разбираш достатъчно." Помогнете на хората си да усвоят именно този прост и ясен начин на общуване. Така ще бъдат разбирани много по-добре и много по-бързо. А това ще бъде от полза на всички: както на служителите Ви, така и на колегите им, така и на Вас.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x