Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 6 продуктивни начина да се справите с досадните колеги

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    01 Юни 2016
    Колегите могат да бъдат и страхотни, и досадни. Страхотните ще увеличат продуктивността Ви и ще Ви накарат да обикнете работата си. Докато досадните ще отежнят работния Ви ден и, честно казано, ще "полазят" по нервите Ви.
     
    Въпреки това трябва да продължите да работите с тях. А и да останете в добри отношения, защото това, че някой е досаден, разговаря с Вас в разгара на най-заетия Ви ден и понякога Ви пречи да си свършите задачите, не го прави лош човек. Или пък лош служител.
     
    Ето какво да направите, за се справите с неприятната ситуация:
     
    1. Определете какво в поведението на колегата Ви притеснява. 
     
    По този начин ще можете да изградите план за решаване на проблема. Ако например някой колега прекъсва работата с опит да завърже приятелски разговор, просто учтиво и също приятелски го помолете да отложите за след като си свършите работата. После отидете при колегата си и попитайте какво е искал да Ви каже.
     
    2. Открийте нещо общо помежду си.
     
    Основата на всяко разбирателство са общите интереси. Потърсете нещо, което споделяте с колегата си. Дали ще е обичта Ви към кафето, еднаквия вкус за филми или музикалните си предпочитания. Може да е дори това, че не харесвате определена работа. Със сигурност ще намерите нещо, което да Ви свърже.
     
    3. Избягвайте клюките по проблема.
     
    Може и да искате да споделите на други колеги за ситуацията, най-добре е да не го правите. По-добре е да решите проблема директно, за да запазите добрите си отношения с колегата. По този начин ще си помогнете и в съхраняването на взаимното уважение, което е много важно, особено когато работите заедно. Пък и оплакванията могат да превърнат Вас в досаден колега.
     
    4. Учтиво откажете вниманието на колегата си.
     
    Ако той непрекъснато Ви занимава със себе си: разговаря, моли Ви за дребни услуги, задава Ви въпроси, чийто отговори следва да знае, опитайте дипломатично да отклоните вниманието му от себе си. Важното е да останете максимално учтиви. В крайна сметка и Вашият колега - досаден или не - е човек, който понякога има нужда да поговори с някого.
     
    5. Директно посочете проблема на колегата си.
     
    Ако искате незабавно решение, директният подход е най-удачен. Разбира се, това не означава да се карате с колегата си. Просто ясно и без заобикалки му обяснете, че Ви пречи да изпълнявате служебните си задължения и това влияе зле на продуктивността си. Ако след подобен разговор колегата Ви не вземе мерки и продължи в същия дух, обърнете се към мениджъра си.
     
    6. Останете позитивни.
     
    Понякога хората не знаят, че ни досаждат. Понякога просто искат да се сприятелят с нас. Или просто са изморени и искат да споделят с някого кратката почивка, от която се нуждаят. Важно е да запазите положителното си отношение към колегата си и да не се карате с него, защото това ще навреди на служебните Ви отношения. Не забравяйте, че ако има проблем, той има решение, важно е само да го намерите.
     
    източник: businessnewsdaily.com 

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x