6 лоши кариерни навика, от които да се отървете тази година
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
06 Ян 2017
Влезли веднъж в рутината, може би не се замисляте как начинът, по който вършите ежедневните си задачи, може да вреди на продуктивността Ви. Навици като тези често попречат да покажете най-доброто, на което сте способни.
Ако сте решили през новата година да развиете кариерата си, спрете:
1. Да организирате безкрайни оперативки.
Комуникацията между служителите е важна и никой не спори за това. Но и темите на оперативките трябва да са важни, за да им отделяте от времето, което иначе бихте вложили в други задачи. Преценявайте внимателно къде се налага и къде не да организирате срещи и ги ограничавайте максимално не само във времето, но и в броя участници.
2. Да клюкарствате в офиса.
Както казахме комуникацията между служителите е важна и не трябва да се неглижира. Но клюкаренето е най-малко продуктивната от всички комуникации, дори напротив - то е вредно и може да подкопае отношенията Ви с част от колегите Ви. Вместо да губите време в подобни дейности, всеки път, щом се уловите, че се отвличате, прекъснете разговора учтиво и се върнете към работата си.
3. Да се заемате с много неща едновременно.
Ние се справяме много по-добре със задачите си, ако ги изпълняваме една по една. Освен, че се концентрираме по-качествено и работата ни е по-добра, тя е и по-бърза. Не мислете, че жонглирането Ви показва като особено способен служител. То по-скоро сочи, че не сте в състояние да се съсредоточите добре, от което страда изпълнението Ви.
4. Да отлагате.
Неприятните задачи няма да изчезнат, ако решите да се заемете с тях след час или ден. Достатъчно е само да си наложите да ги започнете, за да се увлечете в работа. Създайте си нов навик да се захващате с неприятните задачи веднага щом дойде техния ред, без да отлагате, да си давате предварителна почивка или да отскачате за чаша кафе. Всичко това може да почака до момента, в който отметнете част от работата.
Още по темата: Как да се справите с проекта, който непрекъснато отлагате
5. Винаги да се съгласявате с шефа.
Той не винаги е прав - никой не е винаги прав. По-добре за Вас и Вашата кариера е да давате мнението си, дори когато то не е в унисон с това на ръководството. Никой не казва да го правите арогантно или да се конфронтирате. Отстоявайте своите позиции и идеи, защото в противен случай няма да Ви приемат сериозно и да Ви уважават като кадър. Бихте ли повишили в длъжност някого, когото не уважавате?
6. Да вършите нещата както винаги сте ги вършили.
Промените са неизбежни. Да не говорим, че са необходими, защото рутината убива мотивацията и притъпява вниманието ни. Вместо да разчитате на начините, по които винаги сте се справяли с работата си, търсете по-добри, по-продуктивни, по-бързи, с чиято помощ да освободите време и ресурси, с които да вършите по-предизвикателната си работа. Не забравяйте, че Вашето развитие - и на работа, и в личен план - е първо Ваша задача.
източник: businessnewsdaily.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Умения на служители
17Юни2024
Започва приемът на заявки от работодатели за включване в насърчителни мерки и програми за заетост и обучение
от PortalTRZnormativi.bg
17 Юни 2024
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017