5 типа колеги, с които никой не иска да работи
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
19 Апр 2015
Една лоша ябълка разваля цяла кошница. Не позволявайте 1 лош служител да провали работата на екипа Ви.
Ето кои са 5-те най-неприятни колеги и как да се справите с тях:
1. Непрекъснато търсещия помощ.
Той никога не може да се справи сам. Непрекъснато моли за помощ, търси съдействие, притеснява колегите си. Казано накратко не може да свърши нищо от работата си сам.
Той никога не може да се справи сам. Непрекъснато моли за помощ, търси съдействие, притеснява колегите си. Казано накратко не може да свърши нищо от работата си сам.
Основни негативи:
- удобна безпомощност;
- неорганизираност;
- пасивност;
- нежелание за промяна.
Мерки:
- допълнителни обучения;
- чести проверки на свършената работа;
- подкрепа;
- окуражаване на поемането на отговорност.
2. Отлагащият.
При него всичко става бавно. Той може да се справи с работата си, но предпочита да отложи свършването й за последния момент. По този начин бави всички други в екипа.
При него всичко става бавно. Той може да се справи с работата си, но предпочита да отложи свършването й за последния момент. По този начин бави всички други в екипа.
Основни негативи:
- ниска мотивация;
- незаинтересованост към крайните срокове;
- лошо управление на времето;
- хабене на време в непродуктивни дейности;
Мерки:
- изясняване на очакванията към служителя;
- изискване на отчет за ежедневната работа;
- изненадващи проверки;
- награждаване на усилията в посока положителна промяна.
3. Бързащият.
Пълна противоположност на отлагащия. Жертват се за работата си и държат всички да го знаят. Работят прекалено усилено, за да се докажат и носят дисбаланс в екипа. А и има голям риск от преумора.
Пълна противоположност на отлагащия. Жертват се за работата си и държат всички да го знаят. Работят прекалено усилено, за да се докажат и носят дисбаланс в екипа. А и има голям риск от преумора.
Основни негативи:
- не познава собствените си лимити;
- често се оплаква;
- идва на работа болен и заразява колегите си;
- подронва увереността на колегите си.
Мерки:
- принуждаване към делегиране на задачи;
- окуражаване на отпуските;
- внедряване на методи за управление на стреса;
- поощряване на екипната пред индивидуалната работа.
4. Социалният.
Той е забавен, приятен, всички го харесват. Но не върши никаква работа. Вместо да изпълнява задачите си, разсейва колегите си и им пречи да свършат своята работа.
Той е забавен, приятен, всички го харесват. Но не върши никаква работа. Вместо да изпълнява задачите си, разсейва колегите си и им пречи да свършат своята работа.
Основни негативи:
- шумен и разсейващ;
- неспособен да се концентрира;
- с незряло отношение към работата;
- непрофесионално поведение.
Мерки:
- определяне на конкретно време за социализиране с колегите;
- изясняване на изискваното офисно поведение;
- канализиране на енергията за общуване по продуктивен начин;
- регулярен контрол.
5. Социопатът.
Те са недружелюбни. Създават враждебна атмосфера и афектират целия екип. Вредят на мотивацията, а не рядко на самата репутация на фирмата.
Те са недружелюбни. Създават враждебна атмосфера и афектират целия екип. Вредят на мотивацията, а не рядко на самата репутация на фирмата.
Основни негативи:
- лошо отношение към колегите;
- нежелание да се следват установените правила за общуване;
- неприемане на авторитета на ръководните кадри;
- манипулативност и саботиране на екипни проекти.
Мерки:
- осигуряване на атмосфера на подкрепа в екипа;
- приемане оплакванията на служителите сериозно;
- стриктност в разправата с офисния тормоз;
- документиране на негативното поведение.
източник: businessinsider.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017