5 неща, които ще убият кариерата Ви
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
14 Май 2016
Има много неща, които могат да унищожат шансовете Ви за реално кариерно развитие, дори и да работите усилено и да имате ценни умения.
Да, обикновено всички слушаме за по-впечатляващи провинения: неявяване на работа, скъпо струващи грешки, пропуски, които водят до глоби за фирмата и т.н. Не е задължително да направите която и да е от тях, за да навредите на служебното си развитие. Имайте предвид, че малките грешки се натрупват и в един момент чашата прелива.
Вижте за каквo точно става въпрос:
1. Да обещавате прекалено много и да не успявате да го постигнете.
Изкушаващо е да обещаете на колеги и шефове изключителни резултати, особено ако вярвате, че можете да ги постигнете и сте готови да се трудите за това. Тук обаче назрява един проблем: трябва да поддържате всичките си обещания в рамките на изпълнимото и да не надхвърляте собствените си възможности или ресурси. Имайте предвид, че когато обещаете нещо, трябва да го изпълните точно съгласно обещанието си. Дори и малкото отклонение ще Ви представи в лоша светлина. Така ще подроните доверието у себе си и ще оставите впечатление, че не можете да преценявате правилно и ситуациите, и собствените си възможности.
2. Пасивност.
Помислете: кога за последно сте проявили самостоятелно желание да усвоите нови знания, да привлечете нови клиенти, дори да актуализирате квалификацията си? Ако останете пасивни и не се развивате, как очаквате да получите по-добра служебна позиция? Не времето, което прекарвате на една работа, а развитието Ви е това, което Ви помага да вървите нагоре. Ако не се променяте, нищо няма да се промени за Вас. Ако не се развивате, и кариерата Ви няма да го направи, просто защото двете са взаимосвързани.
3. Страх от промяна.
Тя е напълно неизбежна, колкото и да ни притеснява и колкото това притеснение да е естествено. Бизнесът работи в турболентна среда и има нужда от голяма гъвкавост. Ако посрещате всяка промяна с отпор, с времето ще се превърнете не просто в човека, който не иска да се промeня, а в пречка пред промяната. Т.е. пречка пред развитието на фирмата. Поставете се на мястото на един предприемач: ако управлявате бизнес, който непрекъснато трябва да отговаря на измененията в икономиката и поведението на клиентите, ще искате ли за Вас да работи някой, който посреща "на нож" всяка новост?
4. Прекалено голямото его.
Работили ли сте някога с колега, който се смята за всемогъщ и непогрешим? Който е толкова уверен в собствените си качества, че не позволява на никого да му противоречи? Да, успехите, които е постигнал са значими и заслужават уважение, но той не може цял живот да лежи на "стари лаври". Всеки прекалено уверен в себе си не се подлага на критическо мислене, което го прави уязвим за грешки. А и човек, който счита, че вече знае и може всичко, също не се развива.
5. Негативност.
Понякога, когато не сте в настроение, негативизмът Ви може да навреди на другите, дори и да не го искате. Ако се случва съвсем рядко, не е проблем - всеки има лоши дни. Но ако дори един проблем или несъответствие с Вашите желания, Ви кара да изпадате в отчаяние, да мърморите и да насаждате на колегите си собственото си черногледство, трябва веднага да спрете. Това поведение има силата да подкопава морала и на най-добрия екип и, дори несъзнателно, вреди особено много на работната атмосфера. Негативизмът е заразен, точно както позитивизма, и има силата да демотивира. Никой екип не работи ефективно и не показва висока продуктивност, ако е демотивиран. В случай че това се дължи на Вашето поведение, с времето колегите Ви ще започнат да роптаят срещу Вас, което ще Ви изолира и ще Ви попречи да се сработите с колектива. А екипната работа, както всички знаем, е особено важна.
Не е задължително да сте небрежен служител, да закъснявате системно или да създавате открити конфликти, за да спънете кариерата си. Внимавайте за онези почти незабележими камъчета, които "преобръщат колата".
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Умения на служители
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
09Ноем2017
3 грешки при служебния имейл, който убиват продуктивността Ви
от PortalTRZnormativi.bg
09 Ноем 2017
16Окт2017
Как да бъдете трудолюбив служител без да се лишавате от личен живот
от PortalTRZnormativi.bg
16 Окт 2017
13Окт2017
3 причини да не се самонаказвате след грешка на работа
от PortalTRZnormativi.bg
13 Окт 2017