5 ефективни начина да посрещнете новите служители в организацията
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
11 Юли 2016
Точно колкото откриването на новия кадър, и неговите първи дни в организацията са особено важни за това дали той ще се задържи на работа. Или скоро ще трябва да търсите нов човек за конкретната позиция.
Задачата по въвеждането на новия член на колектива на длъжността му е трудна. Естествено, съвсем не е невъзможна. Ето върху какво се базира тя:
1. Не пазете тайна.
Наемете ли нов служител, представете го веднага на екипа си. Още по-добре, предупредете екипа си в самото начало на процеса по подбор. След като вече назначите новия кадър, бъдете медиатор между него и новите му колеги. Запознайте го с тях, посочете с какво ще се занимава, с кого ще работи в тясно сътрудничество. Позволете му и да поговори с новите си колеги, за да навлезе в колектива по-лесно.
2. Запознайте новия служител с ръководството.
Колегите не са единствените хора, с които е важно служителят да се познава и сработва. Шефовете, хората пред които ще се отчита, са също важна част от колектива. Ако пропуснете тази стъпка, в последствие може да се получат неприятни или неудобни ситуации.
3. Обяснете вътрешнофирмения жаргон.
Всяко предприятие има вътрешен език, който е неясен за външните лица. За да спре новият Ви служител да се чувства като външно лице, той трябва да разбира всичко, за което се говори в организацията. Най-лесно това ще се случи, ако отделите малко време и му изясните основните понятия, абревиатури и вътршнофирмени шеги. Ако се налага или жаргонът е тежък, можете да помислите и за изготвянето на кратък речник, с който новите служители да могат да се запознаят (и да се позабавляват, също).
4. Не неглижирайте детайлите.
Както е казал народът: малките камъчета обръщат колата. Не пропускайте да посочите на служителя къде какво се намира, как да ползва копирната машина и кафемащината, кои са най-добрите места за обяд и т.н. и т.н. Това ще помогне на новия кадър да се съсредоточи върху работата си, вместо непрекъснато да се притеснява, че трябва да търси помощ или да задава въпроси. Това ще олекоти процеса и за колегите му.
5. Направете всичко забавно.
Хората, които могат да се забавляват на работа, се чувстват по-добре там, в сравнение с тези, които не могат. Новото работно място е свързано със стрес, тревоги, стремеж към адаптация, които не са никак леки за новоназначения. Поради това ще му помогнете много да се почувства добре на новата си длъжност, ако се постараете да направите процеса по встъпване в длъжност възможно най-приятен и забавен. Това е и начинът да изградите здрави основи на лоялност у новите си служители.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017