4 умения за работа с хора, които ще Ви помогнат да напреднете в кариерата
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
05 Апр 2017
Знанията и опитът може да Ви спечелят длъжността, но не са достатъчни, за да Ви осигурят позитивно кариерно развитие.
Важно е да умеете да рабитоте в екип, да се разбирате с колегите си. Така ще си извоювате по-високи позиции, защото ще демонстрирате способност да се справяте като ръководител.
Ето какво още трябва да можете, освен да вършите работата си:
1. Да слушате внимателно.
Добрата комуникация не започва с говоренето, а със слушането. Когато колега Ви моли за съдействие, няма как да му го окажете, ако не знаете в какво се изразява. Нито пък ще му направите добро впечатление, ако продължавате да се занимавате с нещо друго, докато той Ви говори. Уважавайте хората, с които работите, и има отделяйте внимание и време, когато имат нужда от това. Още повече, че добрите отношения с онези, с които работите, ще Ви накарат да се чувствате по-добре на работното си място.
2. Да показвате позитивизъм.
Мотивацията и положителното настроение са заразни. Тук не става дума да сте винаги пресилено щастливи, но да се стараете да не се поддавате на песимизъм. Всеки има своите лоши дни, но ако всеки е такъв, колегите Ви ще изпитват трудности да работят с Вас. Постарайте се да излъчвате добро настроение и да опитвате новите неща не с очаквания за провал, а с желание да им дадете шанс. В крайна сметка само така ще знаете дали ще проработят.
3. Да комуникирате ясно.
Това ще Ви помогне да предавате информация и да молите за съдействие така, че колегите Ви да хабят минимално време, за да Ви сътрудничат. Колкото по-ясно и конкретно посочите от какво се нуждаете, в какъв вид, кога, толкова по-бързо и лесно ще го получите. Затова се старайте да се поставяте на мястото на колегата, с когото разговаряте, и да отговорите на всички негови въпроси, преди още да ги е задал, за да минимизирате комуникацията помежду си и всеки да се заеме със своята работа веднага.
4. Да поемате отговорност.
Хората, които поемат отговорността за всичко, което вършат, са много по-уважавани. Освен това те са и хората, които умеят да се поучават от грешките си, защото си ги признават. Не обвиняват другите, с което не позволяват на грешките да доведат и до конфликти. Още повече, че обикновено поетата отговорност при тези хора означава и поемане на задължение за работа по отстраняване на проблемите и минимизиране на негативите от грешките.
Още по темата: Как да поддържаме колегиалните отношения
източник: businessnewsdaily.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Умения на служители
17Юни2024
Започва приемът на заявки от работодатели за включване в насърчителни мерки и програми за заетост и обучение
от PortalTRZnormativi.bg
17 Юни 2024
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017