4-те крайъгълни камъка на по-доброто лидерство
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
09 Ноем 2015
По-голямата част от провалилите се бизнес начинания стигат до там не заради влошената икономическа среда, а защото имат лош мениджмънт.
Това вероятно изглежда преувеличено, но е факт в бизнеса. Не служителите на една фирма са виновни за провала ѝ, а мениджмънтът, който се е провалил и в управлението на тези служители, и в канализирането на усилията им по подходящ начин.
Ако планирате стартиране на бизнес или реновиране на ръководенето във фирмата си, имайте предвид кои са 4-те крайъгълни камъка на лидерството, които гарантират добър екип (който пък гарантира така необходимата производителност).
1. Грижете се за служителите си
Те са най-важната част от бизнеса Ви. Първата стъпка по този път е да плащате заслуженото на служителите си, да не пропускате и осигуровките им. Това ще даде на персонала Ви сигурност, от която те се нуждаят, за да се концентрират върху служебните си задължения.
Нещата не се изчерпват с плащането, обаче. Трябва непрекъснато да демонстрирате загрiженост за служителите си. Съвсем просто е: интересувайте се от семействата им, провеждайте редовно тиймбилдинги, съдействайте им за решаване на проблемите в службата, мотивирайте ги и награждавайте доброто представяне. Щастливите, продуктивни и уверени служители са ключов компонент на всеки бизнес успех.
2. Споделяйте плановете си.
Да, в някои случаи е по-добре да спестите определени детайли, но е много важно хората Ви да знаят възможно най-много от посоката на работа на фирмата Ви. Да им споделите перспективата и визията си може да ги вдъхнови и окрили за още по-добра работа. Доверието, което им оказвате, ще бъде подобаващо оценено. А и ще се съгласите, че хора, които познават и следват една посока на развитие, няма, било то и несъзнателно, да работят срещу нея.
3. Не неглижирайте детайлите.
Големите предизвикателства в бизнеса рядко се появяват изневиделица. Те са предшествани от малки знаци, които не трябва да неглижирате. Ако страхотен служител реши да напусне фирмата Ви и това Ви изненада, значи сте пропуснали издайническите знаци и не сте решили някакви проблеми, което е довело и до решението на служителя Ви. Дори и най-малките проблеми в екипа Ви си заслужават не само Вашето, но и вниманието на хората Ви. В крайна смеtка и едно камъче е достатъчно да предизвика свлачище.
4. Обратната връзка е едно от най-силните Ви оръжия.
Тя ще Ви позволи да опознаете хората си, да сте наясно какво се случва в екипа Ви, да решите проблемите преди да са излезли от контрол. Не просто говорете, ами и слушайте и се вслушвайте в мненията на членовете на персонала си.
Може да Ви звучи просто, но всъщност много предприемачи не го правят. Само защото управлявате фирмата и сте я създали собственоръчно, не значи, че имате поглед върху всички проблеми. Хората Ви са тези, които ежедневно работят с клиентите, които предлагат продуктите Ви, които решават всякакви малки проблеми и уреждат неразбории. Те са хората, които могат да Ви дадат идея как да решите проблемите, как да промените работата си така, че да ги предотвратите. Възползвайте се от това.
Доброто лидерство не значи да стоите зад бюро и да разпращате имейли. Нито да се карате, когато някой допусне грешка. Лидерът не е човек, който сочи посока, лидерът е човек, който тегли екипа си в тази посока. И вдъхновява. А вдъхновеният екип е вече готов за подвизи.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017