4 причини най-добрите Ви служители да напускат в търсене на по-перспективна работа
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
25 Ноем 2015
Ангажираността и мотивираността не са единствените фактори, които оказват влияние върху това дали един служител се чувства добре на работното си място. Удовлетвореността, най-вече на ключовите служители, съвсем не е нещо толкова просто. Причините, поради които най-качествения Ви персонал търси по-перспективна работа, са множество, но основните се заключават в следното:
1. Работодателите не помагат на подчинените си да определят кариерния си напредък.
За служителите възможностите да се развиват са много важни. Те очакват работодателите да им покажат възможностите за това в компанията. За да помогнете на хората си да определят как ще вървят напред в кариерно отношение, трябва да разберете какви са личните им цели, стремежи и очаквания, да ги коментирате заедно и да определите какво, кога и как може да се случи.
Най-важното тук е да предоставите нужното на персонала си, за да реализира целите си. Дали това ще са обучения, споделяния на опит, тренинги - няма значение. Трябва да инвестирате в бъдещето на служителите си, защото те са изключително ценен, ако не и най-ценният Ви капитал.
2. Успехът на служителите не е свързан с този на фирмата.
Всички искат да знаят, че работата, която вършат, помага за напредъка на компанията. Обаче служителите искат да виждат как приносът им се отразява положително и на тях самите. Това, че фирмата има успех, трябва да води до развитие на служителите.
Затова трябва да имате ясна система за награждаване на приноса и участието, с която да демонстрирате, че развитието на компанията, резултат от усилията на персонала, идва не само в полза на мениджмънта, но и на всички от всички нива на фирмата.
3. Работодателите не предлагат повишения.
Ако дадено ръководно място се освободи и Вие тръгнете да търсите нов служител отвън, а не сред хората, които вече работят за Вас, правите грешка. При това такава, която ще струва скъпо на бизнеса Ви по три начина: веднъж, защото ще харчите средства да обучавате изцяло нов човек; второ, защото ще пропуснете да се възползвате от опита, който имате на своя страна във фирмата си, и трето, защото това ще доведе до недоволство и неудовлетворение у високо резултатните Ви служители.
Винаги започвайте търсенето на подходящия човек за определена позиция от самата си фирма. По-лесно е да дадете мениджърска длъжност на човек, запознат с компанията и продуктите Ви, и да обучите служител за по-ниско ниво, от колкото да трябва да обучавате изцяло нов управленски кадър.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017