4 начина да подобрите работната атмосфера в офиса

PortalTRZnormativi.bg
30 Ян 2017
.jpg)
Обратното също е вярно: ако служителите Ви се чувстват неприятно в офиса, където работят, резултатите от изпълнението на задачите им, ще го показват също.
Ето какво да направите, за да превърнете офиса си в приятна работна среда, с оглед да се възползвате от позитивите ѝ:
1. Определете добрите и лошите служители.
Работната атмосфера започва с хората. Колкото по-качествени служители наемате, толкова по-продуктивен ще е екипът Ви като цяло. От една страна защото продуктивните кадри вдигат общата продуктивност, а от друга - защото хората имат умението да се заразяват едни други.
Важно е да внимавате и как се държат хората, които вече са на работа при Вас. Токсичните служители са особено вредни за позитивната атмосфера, затова трябва да вземете мерки срещу тях. Въведете такива правила, които да ограничават и обезкуражават лошото отношение, подливането на вода, излишното съревноваване. Екипът Ви трябва да е от хора, които си съдействат и не си пречат.
2. Подобрете комуникацията.
Ясните инструкции и честното отношение ще съдействат на хората Ви да знаят какво се иска от тях и какво могат да очакват. Яснотата поражда спокойствие. Ще я постигнете с добра комуникация и прозрачност. Старайте се да не криете нищо и да давате и позитивната, и негативната обратна връзка на момента, за да преустановите лошите практики и да поощрите добрите. При възлагане на задачи, посочете какво искате като краен резултат. Изисквайте това и от служителите си, когато имат нужда от съдействие от страна на колегите си.
3. Направете офиса комфортен.
Чистият привлекателен офис има силата да подобри настроението на хората, които се трудят в него. Затова направете всичко възможно да осигурите комфорт и уют на служителите си, с помощта на максимум естествена светлина, приятни на вид мебели, светли и жизнерадостни цветове и т.н. Можете дори да ги окуражите сами да изберат как да е обзаведен офиса и как да изглежда, дори да им позволите сами да декорират бюрата си по свое усмотрение. Това ще им позволи да ги съобразят максимално със себе си и своите предпочитания.
4. Бъдете гъвкави.
Вместо да държите на конкретния брой часове в офиса, позволявайте и работа от вкъщи. Давайте възможност на хората си да планират деня си по-свободно. Между 8-те часа работа, те вероятно трябва да приберат децата от детската градина или училище, понякога да отидат на лекар, да купят подарък за някого и какво ли още не. Позволявайте им да вършат това в обичайните работни часове с идеята да довършат работата си в последствие. Ако имате служители, на които вярвате и които са съвестни, това не е никак трудна задача.
Още по темата: 4 причини да оставите служителите си да работят от вкъщи
източник: businessnewsdaily.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мотивация
05Дек2017
1 мотивиращ въпрос, който шефовете обикновено пропускат
от PortalTRZnormativi.bg
05 Дек 2017
07Ноем2017
4 начина да мотивирате екипа си за по-висока продуктивност
от PortalTRZnormativi.bg
07 Ноем 2017
06Ноем2017
4 начина, по които приятелите на работа Ви се отразяват добре
от PortalTRZnormativi.bg
06 Ноем 2017
19Окт2017
6 подкрепени от науката начина да направите офиса по-продуктивен
от PortalTRZnormativi.bg
19 Окт 2017