4 лесни начини да накарате новия служител да се почувства у дома
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
18 Дек 2015
Представете си нов служител, който влиза на новото си работно място. Обстановката е непозната, хората също. Всички го гледат с любопитство, а той се опитва да се ориентира и нагоди. Нервен е, чувства се изолиран, защото не познава никого. Със сигурност се чуди към кого да се обърне за помощ.
Постъпването на нова работа е винаги трудно. Но това не значи, че не можете да съдействате на новия кадър да се почувства приет добре от самото начало. Като работодател имате всички възможности да установите култура на приемственост към новите служители. А екипът Ви може и трябва да се включи в тази задача.
Да включите екипа си в посрещането на новия кадър и в запознаването му с работата и работното място, е жизнено важно. По този начин ще съхраните екипния дух и "старите" служители няма да се чувстват застрашени.
За да се впише по-гладко новият служител в колектива, вземете следните мерки:
1. Представете го на колегите му в петък.
Служителите Ви са заети. Да прекъснете усилената им работа само за да ги представите на някого, надали ще им хареса. Още по-лошо ще бъде, ако го направите в някой стресов и зает понеделник. Затова предупредете хората си да си отделят време за това в петък. Така и самите Ви служители ще са много по-спокойни и в позитивно настроение и ще направят добро впечатление на новия кадър. Дайте възможност на хората да поговорят за няколко минути. Ще е много по-спокойно и за двете страни, ако първата им среща не е по средата на важна задача.
2. Използвайте системата "приятел".
Новите служители трябва да научат много нови неща на новото работно място. Да усвоят нови навици, да свикнат с културата на фирмата и с начина, по който се работи там. Практически те се нуждаят от "приятел", който да им помогне, когато се почувстват затрупани с информация, в която не могат да се концентрират. Назначете им подобен "приятел". Някой, който да им съдейства, който да бъде медиатор за вписването им в колектива.
3. Създайте традиции при посрещането на новите кадри.
Въвеждането на работа на новите кадри трябва да включва представяне както на отделни колеги, така и на цялата фирма. За да го направите и да ентусиазирате останалите си служители за приемането на новия им колега, трябва да създадете уникална традиция по посрещане на новите служители. Направете я забавна и приятна за всички - за настоящите, и за новите си хора. Можете дори да съберете колекция от съвети за работа във фирмата, които са подготвили "старите" Ви кадри.
4. Организирайте опознателна разходка с екипа.
Да, и Вие можете да посочите на новия служител къде е работното му място, къде са тоалетните и къде да търси прекия си ръководител. Само колегите от екипа му могат да му кажат къде е най-добрата копирна машина, къде да намери колегите от друг отдел, с който се работи често, и всичко друго, което може да му е полезно в работата.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Екип
04Авг2017
3 случая, при които да кажете "Не" на работа без да се чувствате виновни
от PortalTRZnormativi.bg
04 Авг 2017
03Авг2017
4 начина, по които си вредите, като не търсите помощ на работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Авг 2017
02Февр2017
Какво да направите, ако Ваш колега се държи така, сякаш Ви е шеф
от PortalTRZnormativi.bg
02 Февр 2017
01Февр2017
Как да ръководите екип от служители на различни възрасти
от PortalTRZnormativi.bg
01 Февр 2017
11Ян2017
Как да преодолеете лошата енергия от неприятните колеги
от PortalTRZnormativi.bg
11 Ян 2017