3 съвета за ръководене на служители в труден период за фирмата
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
12 Септ 2017
Фирмите се изправят пред различни трудности. Понякога проблемът е в занижените приходи, понякога най-добрите служители напускат, или пък назряват вътрешни конфликти...
Без значение от какво е предизвикана сложната ситуация, роля на мениджъра е да мотивира служителите си за нейното справяне. Ето 3-те действия, който да предприеме, за да си осигури ангажираността на екипа:
Ясна комуникация.
Какво означава това? Общо взето 3 неща:
1. Да обясните какво се е случило или се случва в момента.
2. Да посочите какви решения са взети във връзка с проблема.
3. Да конкретизирате стъпките, които ще се предприемат за справяне с проблема.
Всичко това поражда яснота за служителите и ги кара да гледат на тревожната ситуация в перспектива, която ги притеснява по-малко. Вместо да показвате стрес и страх пред затруднението, Вие показвате активни действия по справянето с него. Това ще стимулира служителите Ви също да бъдат активни.
Посочени уроци.
Всеки проблем идва с някаква поука. Важно е за всички във фирмата да знаят какво се е объркало. Без да сочите виновници (освен ако няма очевадни такива) и без да хвърляте вина върху когото и да било. Разгледайте действието, довело до проблема, хладнокръвно и обективно и изведете уроците, на които учи то. Така ще предпазите всички в организацията от повтаряне на конкретната грешка.
Визия за бъдещето.
Това означава да поддържате мотивацията на служителите си за справяте с тежката ситуация, като непрекъснато им напомняте към какво се стремите. Ясно е, че сега нещата ще са сложни за всички. Ясно е, че стресът ще е в повече. Ако поддържате ясна и визията за бъдещето, ще поддържате устойчивостта на кадрите си и убеждението, че усилията им си струват.
източник: businessnewsdaily.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017