3 причини да спрете да се държите прекалено мило на работа

PortalTRZnormativi.bg
02 Ноем 2016

Ако и Вие се проявявате като прекалено добър сред колегите си, по-добре спрете, преди това да Ви е навредило. Ето именно как:
1. Изглеждате като подмазвачи.
Може и да искате просто да си спестите обидите, които евентуално бихте нанесли, но ако непрекъснато се опитвате да бъдете мили, хората ще Ви помислят за подмазвачи. Просто защото повечето от нас приемат със съмнение искрената добронамереност, когато тя е прекалена. Затова запазете приятелското си отношение, но не прекалявайте - когато трябва да бъдете директни или по-остри, бъдете.
2. Не критикувате конструктивно.
Критиката е важна за израстването на всички ни. Позволява ни да видим грешките си и да подобрим представянето си. Не можете да хвалите колегите си, които се справят зле. Да, поощрявайте ги, когато видите, че влагат усилия да се поправят, оценявайте приноса им, но им посочвайте грешките. В противен случай те дори може да си помислят, че тайно ги саботирате и искате да се провалят.
3. Никой не се съобразява с Вас.
Прекалената доброта може да Ви доведе до това да вършите чуждата работа, а не своята собствена. Може също да накара колегите Ви да не Ви уважават, да не се интересуват от мнението Ви, да Ви пренебрегват и, директно казано, да се отнасят с Вас като с изтривалка, защото Вие няма да протестирате. Не забравяйте, че колкото и да е важно да имате добри отношения с колегите си, трябва ясно да поставите граници на това какво е позволено и какво непозволено в поведението им спрямо Вас. В противен случай ще им позволите да Ви се "качат на главата" и единственият виновен ще сте самите Вие.
източник: themuse.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Умения на служители
17Юни2024
Започва приемът на заявки от работодатели за включване в насърчителни мерки и програми за заетост и обучение
от PortalTRZnormativi.bg
17 Юни 2024
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017