3 начина да станете по-добър мениджър днес
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
16 Май 2016
Управлението на хора не е лесна задача. Но независимо от бизнеса, с който се занимавате, ще трябва да работите със служители, да ги ръководите ефективно, а това ще е критично важно за успеха на Вашата фирма.
От дисциплиниране до хвалене, да се научите как правилно да работите с кадрите си, ще Ви отличи от множеството не особено добри мениджъри и ще Ви помогне да изградите силен екип. Какво обаче отличава добрите мениджъри от лошите?
1. Добрите мениджъри хвалят служителите си при всяка възможност.
Може би звучи като най-лесното нещо на света, но не всички го практикуват. Игнорирането на позитивното представяне може да Ви коства много: мотивацията, ангажираността и желанието на служителите Ви да продължат да се представят все така.
Да, очакванията са нещо важно и съдействат за развитието както на конкретния служител, така и на фирмата. Но ако считате, че за да получите най-доброто представяне от кадрите си е достатъчно да им дадете задачи, изисквани резултата и да им плащате, сте в сериозна грешка. Трябва да кореспондирате с нуждите на служителите си от утвърждаване в малкото общество на фирмата, за да им покажете, че вложените усилия са действително оценени. В противен случай кадрите Ви ще дават от себе си точно толкова, че да свършат необходимия минимум. Ще се съгласите, че не така се постига бизнес развитие.
2. Добрият мениджър дава обратна връзка навреме.
Той не чака служителите му да се провалят, за да им каже да променят методите си на работа, защото разбира, че това ще навреди и на фирмата, и на служителите. Вместо това добрият мениджър се намесва, когато види, че някоя от задачите не върви или когато поведението на конкретният член на персонала стане неприемливо.
Същото се отнася и до положителната обратна връзка. Не чакайте, за да посочите с какво се е справил добре служителят Ви. Посочете му позитивната практика и така ще си осигурите нейното прилагане и при следващите задачи и проекти.
3. Ползвайте метода на сандвича.
Всички сме чували, че честността е най-добрата политика. Когато става дума за ръководене на хора, честността е именно това. Да бъдете откровени по отношение на представянето и очакванията е критично важно за изграждането на здрави служебни отношения.
Понякога обаче честната обратна връзка може да доведе до повече проблеми, особено ако сте брутално откровени. За да избегнете негативите от това, най-добре използвайте метода на сандвича. Според него трябва да започнете с позитивна обратна информация или да похвалите служителя си, след което откровено да му посочите върху какво от работата си трябва да работи, понеже още не е достатъчно добро. След това завършете разговора с още позитиви.
Вероятно това Ви изглежда като загуба на време или като източник на трудности, но ползите са несъмнени, защото ще помогне на служителите Ви да преглътнат по-лесно критиката и да се вслушат в нея.
Не очаквайте да сте велик мениджър, но направете всичко възможно да сте добър. Вложете максимума на усилията си. Помнете, че в крайна сметка хората са тези, които ще направят от бизнеса Ви страхотно и развиващо се начинание и му помагат да реализира потенциала си.
източник: businessinsider.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017