3 начина да намалите разсейването на работа без да третирате случителите си като деца
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
на 22 Юни 2016
Най-големите убийци на продуктивността на работа са известни на всички: смартфони, интернет, клюки.
За съжаление работодателите не могат да контролират екипа си без да микроменажират със забрани на телефоните, следене на Интернет активността и обезкуражаване на офисните разговори. Вместо това, обаче, е по-добре да развият нови начини за съхраняване на концентрацията на служиелите си и ангажирането им по време на работа, без да екипът им да се чувства като затворник на работа.
Ето няколко начина, които могат да помогнат на ръководството да подобри концентрацията на екипа си без микроменажиране и ограничения:
1. Баланс между личното пространство и общуването.
Служителите, които са доволни от работата си, са и най-ангажираните. Те се концентрират лесно и работят в екип без да се разсейват.
Някога популярната тенденция на отвореното офисно прострнство в момента може и да се отхвърля, тъй като води до разсейване и кара служителите непрекъснато да колаборират, но и традиционният офис модел не е оптималният отговор.
Някога популярната тенденция на отвореното офисно прострнство в момента може и да се отхвърля, тъй като води до разсейване и кара служителите непрекъснато да колаборират, но и традиционният офис модел не е оптималният отговор.
Създайте такова работно пространство, където да има баланс между колаборирането на служителите и личните офиси, така че всеки от екипа да може да ограничава расейващите елементи, когато имат нужда от концентрация за по-продуктивна работа.
2. Позволете на служителите да избират къде да работят.
Най-щастливите и високо ангажирани служители имат възможност да изберат къде в офиса да работят според задачата, с която в момента са се заели.
Не всички задачи изискват от служителите да стоят на едно конкретно място, за да ги изпълнят - особено, ако работят с преносим компютър. Дайте им възможност да изберат къде в офиса искат да работят, за да им бъде по-удобно и приятно.
Създайте разнообразен офис с различни работни места. Помислете за офиса си като за кафене - там има маси, удобни канапета и столове. Или пък позволете на служителите да работят от вкъщи през един ден от седмицата.
3. Създайте култура, която поощрява освобождаването от стреса.
Колкото по-малко стрес и тревога има в работата на служителите Ви, толкова по-ефективна е тя, защото стресът вреди върху взимането на решения, върху представянето, върху мотивацията на кадрите. Да не говорим колко разсейващ мможе да бъде именно в моментите, когато е нужна мксимална концентрация. Можете да направите нещо съвсем просто - като да предоставите на служителите си абонаментни карти за фитнес, който да се ползва непосредствено след работа за разтоварване от напрежението.
Разбира се, има работодатели, които считат, че стресът е продуктивен и е важно да има поне малко такъв в работата на служителите. В дългосрочен аспект това може да доведе до текучество, пролеми със здравето, влошаване на резултатите от работата, лоша екипност и какво ли още не. Поощрявайте всички инициативи, които помагат на служителите Ви да се освободят от натоварването, включително и вътрефирменото съдействие, Вашето лично участие в решаването на належащите проблеми, дори екипните оперативки за подобряване на работата, с което стресът в нея ще се снижи чувствително.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!