3 капана, в които падат новите мениджъри
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
05 Дек 2016
Всяка нова задача е предизвикателна, а да ръководите хора често се оказва една от най-предизвикателните задачи, особено ако сте влезли във фирмата от най-ниското ниво.
Със сигурност сте работили усилено, за да стигнете до повишението. Сега е важно да се предпазите от грешките, които можете да допуснете, когато за първи път се сблъсквате с мениджърската дейност.
Ето именно най-честите сред тях и начините да се предпазите:
1. Неуспех в установяването на граници от самото начало.
Можете да сте приятелски настроени с хората, които ще ръководите, но те не трябва да забравят, че Вие сте мениджърът им и те трябва да Ви слушат.
Как да се справите:
Не се страхувайте да правите забележки, когато се налагат. Разбира се, бъдете тактични и, когато е възможно, разговаряйте с провинилия се насаме. Но не се колебайте да отправите критика пред целия екип, ако това се налага. Не забравяйте, че не сте на работа, за да завързвате приятелства, за да работите. Приятелствата са прекрасни, но не можете да жертвате длъжността си за тях.
2. Неделегиране.
Да, свикнали сте да се справяте с всичко самостоятелно. Сега обаче Вашата работа е да възлагате задачи, затова трябва да се научите да го правите.
Как да се справите:
За начало разговаряйте със служителите си за това какви задачи изпълнява всеки един от тях. След това сравнете със своя списък от задължения. Така ще добиете представа какво можете да делегирате на хората си и какво трябва да оставите за себе си. Не се претоварвайте, защото това няма да се отрази добре на качеството на работата Ви, нито ще Ви направи по-продуктивни.
3. Недаването на трудната за споделяне обратна връзка.
Не искате да се конфронтирате с хората си, поради което се въздържате от острите критики. Това обаче пречи на служителите Ви да подобрят своята работа и задълбочава проблемите, идващи от лошото изпълнение.
Как да се справите:
Това как се справят хората Ви, показва какъв мениджър сте Вие. Не можете да си позволите да култивирате лошо поведение, като не го критикувате. За да свикнете с трудната задача, организирайте ежеседмични срещи очи в очи с всеки свой служител, и му посочвайте това, с което се справя добре, и това, с което не успява да се справи. Така ще смекчите удара, а и ще тренирате този разговор. С времето той ще става по-лесен.
източник: themuse.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017