Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Влияние на мотивацията

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Основни правила за повишаване на мотивацията
     
    Според изследвания от сферата на човешкото поведение, за всеки отделен индивид е специфична степента а мотивацията му. Всеки работодател или мениджър желае служителите му да са най-мотивираните.
    Ако има какво да се желае в мотивацията на служителите,   по-долу сме представили няколко важни  правила за повишаване на мотивацията им.
     
    Отстранете пречките при сформиране на колегиалните отношения
     
    Ако отношенията между служителите и ръководителя или между колегите не са добри, процентът на изпълнение на ежедневните цели ще отбележи драматичен спад. Поради това, винаги проверявайте какви са отношенията в работни или приятелски разговори.
     
    Предложете доверие на служителите
     
    Служителите не са само продуктивни фактори, а хора, нуждаещи се от лични взаимоотношения. Предложете им доверие: слушайте внимателно служителите, когато водите разговори за техните нужди или проблеми, извадете заключения и потърсете решения.
     
    Използвайте таланта на служителите
     
    Болшинството служители могат да предложат повече, отколкото се иска от тях. Ако не искате постоянно нещо от тях, те ще се отегчат и няма да действат. В замяна на това, стимулиращите и чести задачи водят до успех.
     
    Изберете подходящия служител за подходящото място
     
    Подходящият служител на подходящото място мотивира и определя постигане на високи резултати.

    Обикновено в практиката се срещат или претоварване на  служителите, или напротив, малкото им натоварване, водещо до загуба на време. Обърнете внимание на основните знаци: отегчението и стреса.  Разговаряйте със служителите за тези проблеми и заедно потърсете подходяща сфера за дейността на всеки служител.

     
    Изисквайте високи резултати
     
    Подкрепяйте служителите чрез напътствия, обучение или чрез смяна на работните места. Изберете мерките, определящи високите резултати на служителите.
     
    Създавайте нови перспективи
     
    Покачването на ново професионално ниво е важно, но не е единствената мотивираща перспектива. Можете да откриете мотивиращи източници и за служителите, заемащи дълго време същото работно място: възможността да управляват важен проект, да пътуват в чужбина, да обучават новоназначените служители.
     
    Насърчавайте служителите да поемат отговорност
     
    Поемане на отговорност се наблюдава, когато даден служител е готов да опита нещо ново. В същото време, трябва да бъде подготвен да поеме и рисковете.
    Хвалете успехите им и разглеждайте грешките им като шанс да се научи нещо ново. Инициативата не трябва да бъде ограничавана или възпрепятствана.
     
    Определете целите
     
    Допитвайте се до служителите си. Определете заедно с тях целите, които могат да се постигнат и контролират. Не се опитвайте да наложите постигането на дадена цел; със сигурност ще ги демотивирате. Обсъдете плановете и целите, подчертайте необходимостта от съвместното изпълнение на някои от задачите. По този начин, служителите ще почувстват, че разговаряте с тях като с бизнес партньори, които поемат отговорността за действията си.

    Делегирайте задачи
     
    Когато делегирате дадена задача, определете с точност какво очаквате от служителя и фиксирайте крайните срокове. Оставете служителят да вземе решение за начина и средствата за разрешаване на въпроса.
     
    Давайте възнаграждения
     
    Възнаграждения от типа на премии, пътувания, празници, са стимулиращи фактори, но имат кратко действие.  Ако става въпрос например за нов модел компютър,  който да подпомогне работата на служителите, можете да мотивирате служителите за по-дълъг период от време.
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x