Мениджърски грешки, които демотивират

PortalTRZnormativi.bg
19 Май 2017

От мениджърското Ви поведение зависи до голяма степен дали служителите ще развият или не мотивацията си. Следните видове поведение се считат за демотивиращи.
2. Неясно определяне на отговорностите.
Служителите се разочароват, когато не се съобщава кой отговаря за изпълнението на даден проект, в който се изисква участието им. Резултатът: 25% от служителите подават оставка поради неясните правомощия. Поради това, внимавайте при делегирането на задачи. Предложете на служителите сигурност, ускорете трудовия процес и насърчавайте поемането на отговорност. Подгответе служителите си за рискови ситуации.
3. Несигурност при вземане на решенията.
Служителите никога не оценяват добре шеф, който се колебае, способният шеф трябва да взема решения бързо. Напротив, решителните ръководители, които имат смелостта да рискуват, сформират единен екип, подготвен да последва примера му.
4. Липсата на честност.
Служителите оценяват високо правдата и честността. Без тези две качества не могат да се положат основите на отношения, базирани на доверие. Давайте възнаграждения, съответстващи на постиженията и насърчавайте служителите да правят кариера. Ще бъдете оценен, а екипът Ви ще работи с удоволствие.
5. Липсата на гъвкавост.
Ако полаганият от служителите труд трябва да спазва стриктно някакви писани правила, според които да си дадат сметка за начина на изпълнение на всяка операция, То удоволствието от работата, креативността и поемането на собствената отговорност няма да могат да се развият. Дайте на служителите си и възможността за свобода на действията. Изберете открито сътрудничество със служителите Ви, а не постоянния им мониторинг.
6. Неуточняване на целите.
Служителите искат да знаят каква е целта на изпълняваната от тях работа. Да изпълняваш задача, без да разбираш крайната и цел изглежда безсмислена работа. Поради това, след като делегирате някаква задача, обяснете какво цели изпълнението и. Така служителите ще могат да разберат и колко сериозни могат да са грешките им.
7. Недоверие в уменията на служителите.
Повечето служители смятат, че могат да изпълнят повече от това, което се изисква от тях. Ако не им се развият уменията, те се считат, че нямат независимост. Постепенно спада мотивационния им потенциал. Натоварвайте възможно най-много служителите си. Дайте им свобода да поемат отговорност за работата си.
8. Прекомерните изисквания спрямо служителите.
Никой не може да знае всичко. Приемете служителите да развият „ходом” специализираните си познания без да изисквате още в началото 100% опит. Хвалете постиженията и натрупването на знания. Постоянно делегирайте разрешаването на задачи.
9. Неоценяване на служителите.
Всеки човек има нуждата да бъде уважаван и приет сериозно. Лисата на оценка демотивира. Важно е да не третирате служителите си с безразличие. Покажете, че ги цените за работата им, за постиженията, за техните мнения или просто за това, което са.
10. Ироничното или обидно поведение.
При грешки на подчинените никога не реагирайте с ирония или отправяйки им обиди. Те могат да се засегнат. По-скоро останете обективен или реагирайте с хумор. Това е знак на сила и човечност.
.png)
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ практика – готови решения за отпуски, трудови и граждански правоотношения "!
Подобни статии от категория Мотивация
07Ноем2017
4 начина да мотивирате екипа си за по-висока продуктивност
от PortalTRZnormativi.bg
07 Ноем 2017
05Юли2017
Как да мотивирате и задържите кадрите, които смятат да напуснат
от PortalTRZnormativi.bg
05 Юли 2017
04Юли2017
3 знака, че служител е демотивиран и се готви да напусне
от PortalTRZnormativi.bg
04 Юли 2017
03Юли2017
Как да мотивирате служителите си чрез личен пример
от PortalTRZnormativi.bg
03 Юли 2017
30Юни2017
Как да запазите доверието в себе си като мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
30 Юни 2017