Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Как да се държите с подчинените си

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Личното поведение
     
    Науката на комуникациите демонстрира факта, че  личните отношения са от значителна важност, за да бъдат хората доволни от работното си място. Ако служителите Ви имат впечатлението, че са подценени и са смятани за „последната спица в колелото на каруцата“, нивото на мотивацията им ще бъде в застой.

    От поведението Ви зависи кака служителите ще Ви възприемат. Вероятно не всички служители са Ви симпатични, но нито един от тях не трябва да усети студенина от Ваша страна. Бъдете коректен и създайте основите на колегиалните отношения чрез поведението си.
     
    Лични проблеми
     
    Идвайки на работа, служителите носят и своите радости или грижи, както и личните си способности или предпочитания. Доколкото те не оказват отрицателно влияние върху служебните задължения, изразяването и през работно време не трябва да се забранява.

    Вярвайте, че достатъчно мотивираните служители няма да бъркат личните си проблеми със служебните, по опасен начин.

    Професионалният и личният живот не могат да бъдат напълно разделени. Ефикасен фактор, подсигуряващ добрите колегиални отношения е  „дарбата“ на шефа да е възможно най-добре информиран за събитията от личния живот нас служителите. Интересът и оценката от страна на шефа се приемат много добре.

     
    Партньорство
     
    Служителите искат да бъдат партньори, не марионетки на шефа. Партньорството не означава непременно заемане на еднакви позиции, а оценяване специфичните способности на служителя и конструктивното им прилагане. Това се осъществява чрез делегиране на задачи в рамките на правомощията. Освен това, в разговорите служителите искат да се отнасят с тях като с партньори.
     
    Познаване на ситуацията на работното място
     
    Ръководител, който не предоставя на служителите си възможността по всяко време да му представят появилите се проблеми, поражда типичния коментар: „Счита се за по-добър от нас“. В този случай вече не може да става дума повече за оценяване.
     
    Придобиване на информация
     
    Не ограничавайте информацията, която можете да получите до стриктно необходимите аспекти за разрешаването на дадена задача. Връзките, които може да направите с привидно несвързана информация, са особено ефективни в най-трудните ситуации.

    Ето един пример: производител на хартия планира да инвестира в нова апаратура. При обсъждане на предложението му, служителите трябва да констатират дали наличната апаратура връзва добре хартиените топове. Поради това, всички хартиени топове трябва да се изброят ръчно.  Това отегчаващо задължение ще бъде изпълнено с по-малко коментари, ако се обясни на служителите целта на тази дейност.
     
    Оценка на теста
     
    Ако сте отговорили с „ДА“ на поне 10 въпроса, означава, че виждате в лицето на служителите си индивиди с потребности и чувства. Така създавате основите на колегиалните отношения. Успели сте или скоро ще успеете да създадете добра работна атмосфера, в която може да съществува мотивация.

    Ако сте отговорили с „ДА“ на най-много 9 въпроса, идентифицирайте въпросите, на които сте дали отрицателен отговор и променете поведението си   в съответните ситуации. Внимание! Не се опитвайте да промените всичко наведнъж.

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x