Как да процедирате с проблемните служители, за да успеете да ги мотивирате?
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
17 Май 2017
Имате ли сред служителите си някои, които създават проблеми, въпреки че са мотивирани? Имате възможността да използвате потенциала им.
Процедирайте по различен начин, в зависимост от специфичното им поведение.
Сутрин идва винаги с 10 минути закъснение и удължава почивките си през деня. И при плаващо работно време, веднага ще се забележи, че не спазва никакви срокове. Най-често поведението на неточния служител не е злонамерено. Често той поема много работа или задълбочен в интересни теми и не си дава сметка кога минава времето. Въпреки че липсата на точност от негова страна не влияе върху постиженията му, създава проблеми в екипа с поведението си. Колегите му ще кажат: „Не е справедливо да не е точен. На нас не ни е разрешено това нещо“.
Процедирайте по различен начин, в зависимост от специфичното им поведение.
Неточният служител
Сутрин идва винаги с 10 минути закъснение и удължава почивките си през деня. И при плаващо работно време, веднага ще се забележи, че не спазва никакви срокове. Най-често поведението на неточния служител не е злонамерено. Често той поема много работа или задълбочен в интересни теми и не си дава сметка кога минава времето. Въпреки че липсата на точност от негова страна не влияе върху постиженията му, създава проблеми в екипа с поведението си. Колегите му ще кажат: „Не е справедливо да не е точен. На нас не ни е разрешено това нещо“.
Разговаряйте с въпросния служител и след това вземете мерки. Например, удължаване на работното време с половин или дори един час. Ако това не е възможно ще трябва да наложите спазването на точността. Процедирайте по същия начин, както с останалите служители. Дори и Вие трябва да спазвате работното време. За да дадете добър пример, при провеждане на заседанията не изчаквайте закъснелите. Винаги започвайте в програмирания час.
Редът е чужда дума за него. Доколкото сам си намира това, от което има нужда и не смущава Вас или колегите Ви, е най-добре да игнорирате неподредеността му. Ако това не е възможно – например, ако работното място на съответния служител е в помещение, през преминават клиентите на фирмата – или ако други негови колеги се насърчават от безпорядъка му, то трябва да обсъдите с него този въпрос.
Погледнете обективно причините за поведението му и потърсете заедно възможностите за корекция. Предложете му помощта си. Ръководете го отблизо.
Непрекъснато дава нови идеи и нервира с безбройните си предложения. Ако този служител изпълнява своевременно и с удоволствие задачите си, трябва да Ви радва този факт. Помислете си, че имате креативен служител, който непрекъснато търси нови натоварвания. Използвайте този мотивационен потенциал.
Въпреки това, за да избегнете големия обем нови идеи, определете ясни правила: от една страна служителят се задължава да представя накратко идеите си, под формата на проект; а от друга страна Вие се задължавате да проверите дали идеите му могат да се приложат на практика. Така ще избегнете постоянните смущения и ще успеете и да осъществите наистина сериозните идеи.
Той дава обещания, които не спазва и неверни твърдения, за да защити имиджа си. Ако не вземете мерки, атмосферата в екипа може да се влоши и да има сериозни последствия. Освен това, този вид служители са напълно неподходящи за директен контакт с клиентите. В разговора, който трябва да проведете със служителя се опитайте да разберете какви са причините за поведението му. Имайте предвид факта, че подобни лица, подложени на стрес, лесно прибягват към неистини.
Определете заедно със служителя какво трябва да се направи, за да коригира поведението си. В същия разговор изяснете какви промени трябва да се направят в интерес на компанията. Спазвайте евентуалните споразумения, които постигнете със служителя, за да докажете на първо място, че на вас може да се има доверие.
Неподреденият
Редът е чужда дума за него. Доколкото сам си намира това, от което има нужда и не смущава Вас или колегите Ви, е най-добре да игнорирате неподредеността му. Ако това не е възможно – например, ако работното място на съответния служител е в помещение, през преминават клиентите на фирмата – или ако други негови колеги се насърчават от безпорядъка му, то трябва да обсъдите с него този въпрос.
Погледнете обективно причините за поведението му и потърсете заедно възможностите за корекция. Предложете му помощта си. Ръководете го отблизо.
Още по темата: Как да процедирате с тези 3-ма проблемни служители?
Преувеличаващият
Непрекъснато дава нови идеи и нервира с безбройните си предложения. Ако този служител изпълнява своевременно и с удоволствие задачите си, трябва да Ви радва този факт. Помислете си, че имате креативен служител, който непрекъснато търси нови натоварвания. Използвайте този мотивационен потенциал.
Въпреки това, за да избегнете големия обем нови идеи, определете ясни правила: от една страна служителят се задължава да представя накратко идеите си, под формата на проект; а от друга страна Вие се задължавате да проверите дали идеите му могат да се приложат на практика. Така ще избегнете постоянните смущения и ще успеете и да осъществите наистина сериозните идеи.
Служителят, на когото не може да се има доверие
Той дава обещания, които не спазва и неверни твърдения, за да защити имиджа си. Ако не вземете мерки, атмосферата в екипа може да се влоши и да има сериозни последствия. Освен това, този вид служители са напълно неподходящи за директен контакт с клиентите. В разговора, който трябва да проведете със служителя се опитайте да разберете какви са причините за поведението му. Имайте предвид факта, че подобни лица, подложени на стрес, лесно прибягват към неистини.
Определете заедно със служителя какво трябва да се направи, за да коригира поведението си. В същия разговор изяснете какви промени трябва да се направят в интерес на компанията. Спазвайте евентуалните споразумения, които постигнете със служителя, за да докажете на първо място, че на вас може да се има доверие.
Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мотивация
05Дек2017
1 мотивиращ въпрос, който шефовете обикновено пропускат
от PortalTRZnormativi.bg
05 Дек 2017
07Ноем2017
4 начина да мотивирате екипа си за по-висока продуктивност
от PortalTRZnormativi.bg
07 Ноем 2017
06Ноем2017
4 начина, по които приятелите на работа Ви се отразяват добре
от PortalTRZnormativi.bg
06 Ноем 2017
19Окт2017
6 подкрепени от науката начина да направите офиса по-продуктивен
от PortalTRZnormativi.bg
19 Окт 2017