Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Как да оцените нивото на мотивация на служителите си

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Знаете ли доколко добре са мотивирани служителите Ви? Можете да разберете много лесно. Вземете няколко краткосрочни решения, свързани с бизнес плана Ви, въз основа на желанията на клиентите Ви, без обаче да приемате никакви предложения от подчинените си. Проследете поведението им, запишете наблюденията си. Клиентите са доволни, но подчинените Ви работят само при спешни случаи. При появата на възможност да вземат сами решения и да действат бързо, ще излезе наяве и слабата им мотивация и липсата на участие.
     
    Важно е да оцените нивото на мотивация на служителите Ви. За да получите правилен резултат, трябва да използвате повече методи. Разговори лице в лице със служителя е първия подход. Той предоставя най-много подробности. Изслушайте с търпение и внимание служителя. Внимавайте за най-малките подробности.
     
    Формални разговори със служителите
     
    Винаги прибягвайте до разговори със служителите, за да разберете нещо за мотивацията им, дори и когато  разговорът се отнася за съвсем друг проблем. Например, ако служител се държи странно след   делегиране на отговорност и имате впечатлението, че   изпълнява задачата само по задължение, потърсете причините.
     
    Запишете във формуляра получената информация от проведения разговор. Открийте рубрика с различни варианти за разрешаване. Определете срокове и следете напредъка на решаване на всеки проблем. Ако се налага, определете нови срокове.
     
    Неформални прояви
     
    В работните срещи или в случайни разговори можете да си извадите заключения за мотивацията на служителите. Обърнете внимание, дали изразите, използвани от служителя говорят за  липса на мотивация или, напротив, за силна мотивация. Например, израз от типа на „Едва чакам да завършим веднъж този проект!“ показва липса на мотивация, за разлика на израз от типа на „Проектът ни се изпълнява отлично“.
     
    Когато не сте сигурен за мнението на служителя по някакъв въпрос, винаги питайте. Добри знаци можете да получите дори при организирането на купон във фирмата. Доколко колегите и подчинените Ви искат да помогнат? Внимавайте и запишете личните си впечатления.
     
    Допитване до клиентите
     
    Мотивацията на служителите от фирмата и удовлетворението на клиентите  обикновено вървят ръка за ръка. Ако поставите на клиентите въпроси, от които да се разбере доколко са доволни от фирмените услуги, косвено ще разберете нещо и за нивото на мотивация на служителите. Подобна информация показва само част от мотивацията на служителите,  но може да покаже появата на латентен проблем.

     
    Заключения
     
    Извадете заключения от наблюденията си. Обърнете внимание на следните въпроси:
     Служителят заема ли подходящо за него място?
     От какъв надзор се нуждае този служител?
     С каква независимост разполага служителят?
     Каква допълнителна подготовка му е необходима?
     
    Информиране на служителя
     
    Информирайте служителя си за факта, че сте искали да видите доколко е мотивиран. Най- добрият вариант е да провеждате периодични разговори за оценяване – поне веднъж в годината. Обяснете на служителя, че се нуждаете от тази информация, за да може той да бъде мотивиран възможно най-добре и да бъде доволен от работата си. Подсигурете го, че няма да предадете на никой формуляра, който попълвате (и спазете обещанието си!). След това му дайте формуляра, за да си направи копие.
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x