Как да използвате упълномощаването, за да мотивирате
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
21 Апр 2017
Служителите, които имат свобода на действие при вземането на решения са по-продуктивни от служителите действащи според инструкциите на ръководството.
Концепцията „Упълномощаване“ подчертава способността на служителите да поемат отговорност. Можете да създадете необходимите условия за това, ако следвате следните стъпки:
Дайте на служителите си възможността да се радват от извършената дейност. За това не трябва да вземате строги мерки:
❐ Вярвате в служителите.
❐ Подпомагате ги професионално и морално.
Концепцията „Упълномощаване“ подчертава способността на служителите да поемат отговорност. Можете да създадете необходимите условия за това, ако следвате следните стъпки:
1. Радостта на работното място
Дайте на служителите си възможността да се радват от извършената дейност. За това не трябва да вземате строги мерки:
❐ Вярвате в служителите.
❐ Подпомагате ги професионално и морално.
❐ Хвалите добрите резултати.
❐ Радвайте се заедно със служителите за общия Ви успех.
Погрижете се служителите Ви да изразяват без страх и най-странните си идеи и критики. Обсъдете открито конфликтите, открийте заедно решението им. Много добрата политика на общуване се сформира чрез собствените Ви примери.
Служителите, разполагащи със свобода за действие, неизменно правят и грешки. Избягвайте грешките да останат скрити. Дайте възможност на служителите да се поучат от грешките, без да се опитвате изцяло да елиминирате ефекта им. Не търсете на всяка цена виновния, ориентирайте се към откриването на решения. Изяснете следните въпроси:
❐ Какви са последствията от грешката?
❐ Как ще решим появилия се проблем?
❐ Какво точно предизвика грешката как това може да се избегне в бъдеще?
❐ Какво можем да научим от тази грешка?
Погрижете се служителите Ви да получат цялата необходима информация от тяхната сфера на действие. Само така може да се натрупат знания, с чиято помощ служителите могат реално да оценяват собствената си дейност, да вземат оптимални решения, да приложат креативността си.
❐ Обсъдете с всеки отделен служител от каква информация се нуждае в неговата дейност. l Предоставете на служителите следната информация: актуални данни за доходите, продажбите и клиентите, дългосрочните, средносрочни краткосрочни цели на фирмата,
както и прогнозните цифри.
❐ Изяснете със служителите каква информация трябва да запазят в тайна и какво могат да разпространяват. Строго конфиденциалната информация трябва да бъде възможно най- ограничена.
Служителите са важен източник на информация не само по отношение на специализираните им познания, а и що се касае опита им в изпълнението на задачите и овладяване на конфликтите. Поради това насърчавайте обмена на всякакви знания. Определете ясно, че обмяната на информация не противоречи на правилата.
Водете се от длъжностната характеристика на всеки служител. Дайте възможност на всеки от служителите да дефинира сферата на правомощията си . Така по-лесно ще поеме цялата си отговорност. Вие, като шеф, можете по-добре да наредите резултатите на всеки отделен служител.
❐ Радвайте се заедно със служителите за общия Ви успех.
2. Открито общуване
Погрижете се служителите Ви да изразяват без страх и най-странните си идеи и критики. Обсъдете открито конфликтите, открийте заедно решението им. Много добрата политика на общуване се сформира чрез собствените Ви примери.
3. Конструктивно поведение и при грешки
Служителите, разполагащи със свобода за действие, неизменно правят и грешки. Избягвайте грешките да останат скрити. Дайте възможност на служителите да се поучат от грешките, без да се опитвате изцяло да елиминирате ефекта им. Не търсете на всяка цена виновния, ориентирайте се към откриването на решения. Изяснете следните въпроси:
❐ Какви са последствията от грешката?
❐ Как ще решим появилия се проблем?
❐ Какво точно предизвика грешката как това може да се избегне в бъдеще?
❐ Какво можем да научим от тази грешка?
4. Достъпът до информация
Погрижете се служителите Ви да получат цялата необходима информация от тяхната сфера на действие. Само така може да се натрупат знания, с чиято помощ служителите могат реално да оценяват собствената си дейност, да вземат оптимални решения, да приложат креативността си.
❐ Обсъдете с всеки отделен служител от каква информация се нуждае в неговата дейност. l Предоставете на служителите следната информация: актуални данни за доходите, продажбите и клиентите, дългосрочните, средносрочни краткосрочни цели на фирмата,
както и прогнозните цифри.
❐ Изяснете със служителите каква информация трябва да запазят в тайна и какво могат да разпространяват. Строго конфиденциалната информация трябва да бъде възможно най- ограничена.
Още по темата: 3 стъпки за мотивиращо обучение
5. Насърчаване обмена на знания
Служителите са важен източник на информация не само по отношение на специализираните им познания, а и що се касае опита им в изпълнението на задачите и овладяване на конфликтите. Поради това насърчавайте обмена на всякакви знания. Определете ясно, че обмяната на информация не противоречи на правилата.
6. Ограничаване сферата на правомощията
Водете се от длъжностната характеристика на всеки служител. Дайте възможност на всеки от служителите да дефинира сферата на правомощията си . Така по-лесно ще поеме цялата си отговорност. Вие, като шеф, можете по-добре да наредите резултатите на всеки отделен служител.
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мотивация
05Дек2017
1 мотивиращ въпрос, който шефовете обикновено пропускат
от PortalTRZnormativi.bg
05 Дек 2017
07Ноем2017
4 начина да мотивирате екипа си за по-висока продуктивност
от PortalTRZnormativi.bg
07 Ноем 2017
06Ноем2017
4 начина, по които приятелите на работа Ви се отразяват добре
от PortalTRZnormativi.bg
06 Ноем 2017
19Окт2017
6 подкрепени от науката начина да направите офиса по-продуктивен
от PortalTRZnormativi.bg
19 Окт 2017