Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Как да използвате упълномощаването, за да мотивирате

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Служителите, които имат свобода на действие при вземането на решения са по-продуктивни от служителите действащи според инструкциите на ръководството.

    Концепцията „Упълномощаване“ подчертава способността на служителите да поемат отговорност. Можете да създадете необходимите  условия за това, ако следвате следните стъпки:
     
    1. Радостта на работното място
     
    Дайте на служителите си възможността да се радват от извършената дейност. За това не трябва да вземате строги мерки:
     
     Вярвате в служителите.
     Подпомагате ги професионално и морално.
     Хвалите добрите резултати.
     Радвайте се заедно със служителите за общия Ви успех.
     
    2. Открито общуване
     
    Погрижете се служителите Ви да изразяват без страх и най-странните си идеи и критики. Обсъдете открито конфликтите, открийте заедно решението им. Много добрата политика на общуване се сформира чрез собствените Ви примери.
     
    3. Конструктивно поведение и при грешки
     
    Служителите, разполагащи със свобода за действие, неизменно правят и грешки. Избягвайте грешките да останат скрити. Дайте възможност на служителите да се поучат от грешките, без да се опитвате изцяло да елиминирате ефекта им. Не търсете на всяка цена виновния,  ориентирайте се към откриването на решения. Изяснете следните въпроси:
     
     Какви са последствията от грешката?
     Как ще решим появилия се проблем?
     Какво точно предизвика грешката как това може да се избегне в бъдеще?
     Какво можем да научим от тази грешка?
     
    4. Достъпът до информация
     
    Погрижете се служителите Ви да получат цялата необходима информация от тяхната сфера на действие. Само така може да се натрупат знания, с чиято помощ служителите могат реално да оценяват собствената си дейност, да вземат оптимални решения, да приложат креативността си.
     
     Обсъдете с всеки отделен служител от каква информация се нуждае в неговата дейност. l Предоставете  на  служителите  следната  информация:  актуални  данни  за  доходите, продажбите и клиентите, дългосрочните, средносрочни краткосрочни цели на фирмата,
    както и прогнозните цифри.
     Изяснете със служителите каква информация трябва да запазят в тайна и какво могат да разпространяват. Строго конфиденциалната информация трябва да бъде възможно най- ограничена.

     
    5. Насърчаване обмена на знания
     
    Служителите са важен източник на информация не само по отношение на специализираните им познания, а и що се касае опита им в изпълнението на задачите и овладяване на конфликтите. Поради това насърчавайте обмена на всякакви знания. Определете ясно, че обмяната на информация не противоречи на правилата.
     
    6. Ограничаване сферата на правомощията
     
    Водете се от длъжностната характеристика на всеки служител. Дайте възможност на всеки от служителите да дефинира сферата на правомощията си . Така по-лесно ще поеме цялата си отговорност. Вие, като шеф, можете по-добре да наредите резултатите на всеки отделен служител.

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x